سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول میراث فرهنگی اشکذر خبر داد:

احیا، ساماندهی و مرمت بازارچه رنگرزی رضوانشهر

مسئول اداره میراث فرهنگی اشکذر از ساماندهی، مرمت و احیاء بازارچه رنگرزی رضوانشهر با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

محمود ادیبان مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: با هدف ایجاد و راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و رونق کارگاه‌ها و کسب وکار در زمینه تولید محصولات صنایع دستی در شهرستان اشکذر، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اسناد خزانه سال ۹۸ جهت ساماندهی، مرمت و احیاء بازارچه رنگرزی رضوانشهر در نظر گرفته شده است.

ادیبان با بیان این که مرمت بازارچه صنایع دستی در محل بازارچه قدیم رنگرزی در کنار مسجد ملا احمد رضوانشهر از سال ۹۷ شروع شده و عملیات مرمتی و باززنده سازی این بازارچه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت:بازسازی و اجرای ستون‌ها و اجرای کانال تاسیسات، استحکام بخشی دیوارها، اجرای سقف‌های بازارچه به صورت فیل پوش با خشت خام، پوشش سقف مغازه‌ها، مرمت غرفه‌ها، گذر‌ها، کاهگل بدنه‌ها، و آجر فرش پشت بام با آجر فرش و ملات نیمچه کاه از فعالیت‌های مرمتی این طرح است.

وی ضمن تاکید بر حفظ آثار و بافت‌های تاریخی عنوان کرد: عملیات اجرایی و مرمتی بازارچه صنایع دستی رضوانشهر با معماری کاملا سنتی و با استفاده از مصالح خشت و گل و همگون با بافت تاریخی و با استفاده از استادکاران قدیمی و با تجربه مرمت ابنیه تاریخی اجرا شده است.

ادیبان افزود: ایجاد و راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی و تولید دست ساخته‌های محلی و فروش این محصولات باعث رشد اقتصادی و تولید، ایجاد کسب و کار‌های جدید و اشتغال، بازگشت ساکنان و پویایی زندگی در بافت‌های تاریخی و در نهایت رونق گردشگری می‌شود.
انتهای پیام/ص

بازارچه رنگرزی رضوانشهر احیا ، ساماندهی و مرمت می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.