سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام:

۶۰۰ هکتار از مزارع استان ایلام طعمه حریق شد

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع، مراتع، درختان و محصولات کشاورزی استان طعمه حریق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ فرزاد یاسمی  معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام گفت:با توجه به اخباری که به صورت روزانه از جای جای ایران عزیزمان شاهد آتش گرفتن مراتع، مزارع، جنگل ها، محصولات کشاورزی و … هستیم، می‌طلبد مردم، کشاورزان و دامداران در این خصوص به جهت پیشگیری از آتش سوزی نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی افزود: در راستای پیشگیری از آتش سوزی و هدر رفتن زحمات کشاورزان و فرسودگی خاک و هدر رفتن سرمایه ملی می‌بایست؛ همه دست در دست هم دهیم تا این موضوع را تا حد امکان به صفر و یا حد اقل برسانیم.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام ادامه داد: دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی با ارائه آموزش‌ها و برگزاری کلاس‌های لازم برای کشاورزان، روستائیان و حتی مردم می‌توانند قدم‌های بزرگی در جهت ریشه کردن این موضوع بردارند.

سرهنگ یاسمی با بیان اینکهاز ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع، مراتع، درختان و محصولات کشاورزی استان طعمه حریق شده است، گفت: این میزان شامل ۲۳۱ هکتار مراتع، ۴۰۶ هکتار از مزارع، درختان و محصولات کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اکثر کشاورزان عزیز از راه برداشت محصولات کشاورزی امرار معاش می‌کنند، برای جلوگیری ازهدر رفتن زحمات خود بایستی به توصیه‌های کارشناسان توجه و نکات ایمنی را رعایت کنند.

 یاسمی اظهار کرد: زمانی که سطح مزارع، جنگل و مرتع پوشیده از علف و برگ‌های خشک و هوا گرم است آتش روشن نکنیم ویا کبریت و ته سیگار نیمه سوخته را به ویژه در مزارع و پوشش جنگلی رها نکنیم.

وی  اضافه کرد: از بازی کردن کودکان و نوجوانان با آتش، فندک و کبریت جلوگیری کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه قبل از روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار، خاشاک و برگ‌های خشک پاک کرده و با احتیاط آتش روشن کنیم،یاداور شد: در صورتی که آتش سوزی تازه شروع شده یا وسعت آن کم است با پاشیدن آب، خاک و یا کوبیدن با سرشاخه‌های درختان آن را خاموش کنیم.

انتهای پیام/با

پیشگیری از آتش سوزی در استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.