سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اول تیر زمان آغاز نوبت گیری برای سنجش نوآموزان کلاس اولی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اول تیر آغاز نوبت گیری برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است و عنوان کرد و نوآموزان باید با مراجعه به مدرسه نوبت سنجش بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین حسینی در نشست با مسئولان پایگاه‌های سنجش شهرستان‌ها و مناطق افزود: نوآموزان پس از دریافت نوبت سنجش، باید در تاریخ اعلام شده به پایگاه سنجش بروند.

وی ادامه داد: ۴۰ پایگاه به صورت ثابت و سیار در سنجش نوآموزان فعالیت خواهند داشت که از این تعداد ۲۳ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه سیار فعالیت خواهند کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: طبق پیش بینی حدود ۲۱ هزار دانش آموز در طرح سنجش بررسی خواهند شد.

حسینی، دسترسی نداشتن به جامعه هدف، نبود ارزیابی دقیق و تحمیل هزینه مازاد بر خانواده‌ها و سرخوردگی کودکان را از مشکلات سنجش تابستانه کودکان پیش دبستان دانست و گفت: برای انتقال اجرای فرایند سنجش کودکان پیش دبستانی از تابستان به ماه‌های میانی سال تحصیلی با توجه به مشکلات استان بوشهر باید با سازمان استثنایی آموزش و پرورش مکاتبه شود تا دانش آموزان با گذراندن آموزش و درک فضای آموزشی با سوالات سنجش آشنا باشند و آن را بهتر درک کنند.

وی با اشاره به اجرای سنجش کودکان پیش از دبستان در آذر تا اسفند سال ۹۳ در استان بوشهر که بسیار مطلوب ارزیابی شد، افزود: با اجرای سنجش پیش از دبستان در ماه‌های میانه سال، کودکی که نیاز به خدمات حمایتی از جمله بینایی، شنوایی، آمادگی و تحصیلی داشت به موقع شناسایی و نسبت به درمان اقدام شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه سیاست وزارت تجمیع و کاهش پایگاه‌های سنجش در کشور بوده است، ادامه داد: تعداد پایگاه‌های سنجش استان در سال ۹۲ تاکنون حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است و در همه نمایندگی و مناطق استان پایگاه‌های سنجش مستقر می‌شود.

حسینی افزود: کودکان روستایی کمتر موفق به گذراندن دوره پیش دبستانی می‌شوند و یکی از مشکلات نهادینه در بخش سنجش شامل شهرستان‌ها و مناطقی است که بیشترین جمعیت روستایی را دارد و به دلیل نگذراندن آموزش‌های پیش دبستانی عملکرد خوبی در سنجش ندارند.

وی تصریح کرد: مسئولان پایگاه سنجش شهرستان‌ها و مناطق با توجه به شناختی که از مردم آن منطقه دارند نسبت به افراد نیازمند توجه ویژه‌ای داشته باشند و هزینه سنجش را نیم بها یا رایگان حساب کنند.

انتهای پیام/ک

نوبت گیری برای سنجش نوآموزان کلاس اولی اول تیر آغاز می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.