سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در طرح بسیج ملی فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری مورد سنجش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محسن ترکاشوند، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر افزود: در راستای اجرای این طرح در سطح این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال شناسایی شده است که شامل بیماران کلیوی، دیابتی، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار، افراد مسن هستند که فشار خون آن‌ها به صورت رایگان کنترل و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شد.

وی گفت: ۶۰ درصد از مردم کشور از بیماری فشار خون بالای خود اطلاعی نداشته و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند فشار خون خود را کنترل نمی‌کنند و به دنبال درمان نیستند، به همین دلیل، بسیج ملی کنترل فشار خون آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: براساس آمار در ایران حدود ۴۰ میلیون نفر جمعیت بالای ۳۰ سال داریم و چنانچه ۲۰ میلیون نفر از آن‌ها در طرح ملی کنترل فشار خون مورد سنجش قرار گیرند، پیش بینی می‌شود حداقل ۲ میلیون نفر بیمار دچار فشار خون را شناسایی و حدود یک میلیون نفر از آن‌ها تحت درمان و مراقبت‌های ثانویه فشار خون قرار گیرند.

ترکاشوند با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در ملایر به فعالیت پرداختند، افزود: تمام افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند، پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت یا پزشک مربوطه ارجاع و مراحل مراقبت و درمان خود را طی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه بهداشتی در سطح این شهرستان درگیر اجرای این طرح هستند، یادآورشد: مرحله نخست این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده و مرحله دوم از ۱۷ خرداد در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ تیر به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: طرح بسیج ملی " کنترل فشار خون" در تمامی مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ثابت و سیار شهری و روستایی و بیمارستان‌ها، ‏در میعادگاه‌های نماز جمعه، بوستان‌ها و مناطق حاشیه شهر ملایر در حال انجام است.

ترکاشوند عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت ملایر، در ایستگاه پایش فشار خون آموزش‌ها و توصیه‌های لازم در مورد راهکار‌های مهم برای کاهش و کنترل فشار خون از جمله میزان مصرف نمک، استفاده روزانه میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف فست فود‌ها را به مراجعه کنندگان ارائه دادند.

انتهای پیام/ب

فشار خون ۱۵۰ هزار ملایری مورد سنجش قرار گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.