سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز میزبان نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی آستان احمدی و محمدی (ص) در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با اشاره به عضویت ۳۴ دستگاه عضو شورای هماهنگی برگزاری دهه کرامت در هشت کمیته در سال گذشته، گفت: تلاش کردیم تا دستگاه‌های عضو به شکل تخصصی در کمیته‌ها فعالیت کنند.

وی افزود: طبق آمار دبیرخانه آستان قریب به ٨٠ درصد مصوبات کمیته‌ها در ایام دهه کرامت اجرایی شد.

سلامی با بیان اینکه این رویکرد امسال هم در شورای متبوع استمرار خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که شیراز الگویی برای سایر شهر‌ها در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در سطح کشور شود.

به گفته معاون فرهنگی آستان احمدی و محمدی (ص)، محوریت امسال برنامه‌های دهه کرامت اجرای برنامه‌های شاخص در سطح کمیته‌ها و خدمت گذاری در عرصه‌هایی مانند سیل پنجم فروردین شیراز است.

حسین امیدی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس و قائم مقام و دبیر اجرایی شورا هم گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با عضویت ۳۴ دستگاه عضو شورا از جمله آستان قدس رضوی (ع)، استانه مقدس حضرت معصومه (س)، آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های مذهبی، فرهنگی و مردمی برگزار می‌شود.

وی افزود: شورا‌های استانی بزرگداشت دهه کرامت به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو و تشکل‌های مرمی در توسعه و گسترش نشاط و شادابی مومنانه در راستای معرفت افزایی و خدمات رسانی بهتر به مردم در دهه کرامت تشکیل می‌شود.

امیدی ادامه داد: در استان فارس دو جلسه با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو در روز‌های اول و ۱۹ خردادماه به ترتیب در استان مقدس احمدی و محمدی (ع) و معاونت گردشگری امور زایران استانداری برگزار شد.

وی اظهار کرد: فعالیت کمیته‌های هشتگانه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس در راستای اجرای هرچه باشکوهتر و مرومی‌تر ایام دهه کرامت شامل کمیته‌های "ارتباطات و اطلاع رسانی"، "اصناف"، "هماهنگی تبلیغات در مراکز فرهنگی و مذهبی"، "بانوان و خانواده، "کودک و نوجوان"، "فضا سازی و تزئینات شهری" و "خدمات اجتماعی" فعالیت خود را پس از اولین جلسه شورا آغاز کردند و بعنوان برنامه‌های شاخص از سوی دبیرخانه شورا انتخاب شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه آماده میزبانی خادمی امام رضا (ع) در همه بقاع متبرکه استان در دهه کرامت هستیم، از برگزاری پیاده روی از بقعه ام احمد مادر شاهچراغ (ع) در روز بزرگداشت مقام احمد بن موسی (ع) به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص دهه کرامت خبر داد.

رحیم صفری گرایی ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن‌ها و نورافشانی با همکاری بسیج و سپاه فجر فارس را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اختتامیه جشنواره ملی عکس "وقف چشمه همیشه جاری" در روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این نشست با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی امین ولایت برای پوشش برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی شاهچراغ (ع) راه اندازی می شود، گفت: راه اندازی این بنیاد به منظور پوشش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) پیشنهاد داده می‌شود.

صابر سهرابی، دهه کرامت را فرصتی برای همدلی همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه اعضای این شورا دانست و ابراز امیدواری کرد که در طول برگزاری این دهه، شاهد اجرایی شدن برنامه‌های مفرح در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در استان فارس، خواستار پشتیبانی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه امسال با هماهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برای اولین بار این استان میزبان جشنواره ملی شعر رضوی است، افزود: این جشنواره از ١٣ تیر آغاز و تا ٢٣ تیر ادامه دارد.

سهرابی گفت: در طول دهه کرامت، از عوامل فرهنگی برگزاری این دهه در استان فارس تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ز

نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.