سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات ۲۶۵ میلیارد تومانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان تصویب شد

توزیع فصلی اعتبارات ابلاغی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌ای امسال استان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛در دومین جلسه امسال این شورا که دیروز برگزار شد پس از تشریح قوانین ناظر، سیاست‌ها، راهبرد‌ها، الزامات و دستور العمل‌های بودجه سال ۹۸، توزیع فصلی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه امسال پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه به رای گذاشته و با رای اکثریت قاطع اعضا تصویب شد.

سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۸ استان دویست و شصت و پنج میلیارد تومان است که نسبت به پارسال حدود شش و نیم درصد افزایش دارد که این اعتبارات در سی و هفت فصل تقسیم شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه الزامات اعتبارات امسال را بیشتر از پارسال و هدف از آن را استفاده بهتر از این اعتبارات در جای خود بیان کرد و افزود: در اعتبارات هزینه‌ای تامین حقوق و مزایای کارمندان در اولویت است.

مجموع اعتبارات هزینه‌ای ابلاغی امسال هم یکصد و هفتاد و هشت میلیارد تومان اعلام شد که نسبت به پارسال ۲۳ درصد افزایش دارد.

شورای برنامه ریزی و توسعه همچنین سه طرح پیشنهادی کارگروه امور زیربنایی را تصویب کرد.

این طرح‌ها شامل احداث یک نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی در بخش جعفرآباد، یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دربخش سلفچگان، و یک واحد تولید محصولات پلاستیکی در بخش خلجستان بود.

در این جلسه دستورالعمل و آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه مصوب دوازدهم خرداد هیئت دولت تشریح و به اعضا شورا ابلاغ و مقرر شد از اول تیرماه اجرایی شود.

این کارگروه‌های جدید شامل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری، کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری است.

بر اساس این آیین نامه کارگروه‌های زیر مجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه از یازده کارگروه به چهار کارگروه کاهش پیدا می‌کند و ریاست همه آن‌ها را استاندار برعهده دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، هم افزایی، پرهیز از موازی کاری و ایجاد وحدت رویه را از مهمترین ویژگی‌های آیین نامه جدید شورای برنامه ریزی و توسعه بیان کرد.

سرمست استاندار هم درپایان این جلسه با اشاره به کمبود منابع و محدودیت‌های بودجه، بر اولویت داشتن طرح‌های نیمه تمامی که امسال به پایان می‌رسند، طرح‌های اقتصادمقاومتی و رونق تولید و مناطق کمتر برخوردار در تخصیص بودجه ابلاغی و نیز تلاش مضاعف مدیران اجرایی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

تصویب اعتبارات ۲۶۵ میلیارد تومانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.