سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان

طرح تابستانی «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی هدف از از اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی را جذب نوجوانان و به‌ویژه جوانان نسبت به مسائل دینی خبر داد.

وی گفت: طرح نشاط معنوی همه‌ساله در راستای غنی‌سازی هرچه بهتر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان افزود: طرح نشاط معنوی در سه محور آموزشی، اردویی و ورزشی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی گفت: طرح نشاط معنوی با همکاری بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل آموزش‌وپرورش و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: مبلغان بومی و اعزامی از قم در این طرح حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه برای کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصاً مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهاد‌های فرهنگی همسو، همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی افزود: این شیوه که با تعامل با نهاد‌هایی از قبیل: بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های خودجوش فرهنگی برگزار می‌شود.
وی افزود:ثبت نام دانش آموزان، هزینه‌های اجرایی، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری با دستگاه‌های فوق است و ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قراردادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت خیمه‌های معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی ‏- معارفی، و همچنین پذیرایی در طرح مشارکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت: مخاطبان دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی افزود: ثبت نام از ۲۵ خرداد ماه تا۱۲ تیر ۹۸انجام می‌شود.

وی گفت:زمان اجرای طرح ۱۳ تیر، همزمان با ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها وشروع دهه کرامت تا ۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان افزود:طرح نشاط معنوی به صورت مشارکتی، اردویی، آموزشی، فرهنگی و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی گفت: بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغین اعزامی، نسبت به برپایی خیمه معرفت در آن‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان ثبت نام شده در بقاع متبرکه دیگر و یا مشارکت-کنندگان در طرح‌های مشابه دیگر نهادها، در قالب یک اردوی یک روزه، ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغین بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان گفت:مجموعه برنامه‌های طرح نشاط معنوی در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی است.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح تابستانی «نشاط معنوی» در هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.