سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۰ هزار کودک فارسی در مقابل فلج اطفال ایمن شدند

کارشناس مسئول بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن فارس از ایمن سازی ۲۰ هزار و ۴۰۷ کودک زیر پنج سال در مقابل فلج اطفال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرضیه عطاءاللهی کارشناس مسئول بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن فارس اظهار کرد: با اجرای طرح ملی ایمن سازی فلج اطفال ۲۰ هزار و ۴۰۷ کودک زیر پنج سال در استان فارس پارسال ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون تکمیلی به منظور ارتقای سلامت جامعه و گروه‌های گروه‌های پر خطر بویژه کودکان بهمن و اسفند هر سال انجام می‌شود.

مرضیه عطاءاللهی با بیان اینکه با اجرای موفق مقابله با بیماری‌ها با واکسن از سال ۷۹ بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده است، اضافه کرد: این بیماری در کشور‌های همسایه بویژه افغانستان و پاکستان هنوز ریشه کن نشده و از کشور‌های آلوده جهان به شمار می‌روند، با توجه به اینکه افرادی از این کشور‌ها در حال تردد به کشورمان هستند و احتمال ورود ویروس‌های فلج اطفال به کشور وجود دارد، طرح واکسیناسیون تکمیلی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: به والدین توصیه می‌شود برای افزایش سطح ایمنی کودکان خود و در راستای تحقق اهداف جهانی ریشه کنی فلج اطفال به منظور دریافت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/چ

ایمن سازی کودکان فارسی در مقابل فلج اطفال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.