سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازوند در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ضرورت افزایش اختیارات استان‌ها در شرایط تحریم/ تغییر استانداران کرمانشاه و خوزستان در حال حاضر واقعیت ندارد


استاندار کرمانشاه با یبان اینکه باید اختیارات استان‌ها در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند، گفت: در شرایط تحریم افزایش اختیارات استان‌ها قطعا یک ضرورت برای استانداران است.


هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش اختیارات استان‌ها، اظهار کرد: در شرایط تحریم افزایش اختیارات استان‌ها قطعا یک ضرورت برای استانداران است تا بتوانند در اسرع وقت تصمیم بگیرند و درگیر بروکراسی‌های شدید در ساختار اداری  نشوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید اختیارات استان‌ها در حوزه اقتصادی افزایش پیدا کند، ادامه داد: گاهی اختیارات مربوط به استاندار نیست و به عنوان مثال در ساختار سیستم بانکی باید این اختیارات به استان‌ها داده شود تا مدیران شعب بانک‌ها بتوانند در اسرع وقت امور بانکی مردم را انجام دهند.

بازوند با تأکید بر اینکه تاکنون اختیارات لازم در حوزه اقتصادی به استان‌ها داده نشده است، تصریح کرد: اختیاراتی همچون سیستم بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی به استان‌ها داده نشده است و این اختیارات باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم شرایط تحریم را پشت سر بگذاریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مأموریت وزارت کشور به فرمانداران سراسر کشور برای تحقق شعار سال بیان کرد: وزیر کشور  هفت ماموریت ویژه را به فرمانداران برای تحقق شعار سال به استان‌ها ابلاغ کرد، اما ساز و کار آن بر عهده ساختار بانک‌هاست که برای اجرایی شدن این کلیات نیازمندبه کمک دستگاه‌های اجرایی نیز نیاز است اما متاسفانه هنوز آن ساختار بانکی لازم پیاده نشده است.

وی درباره  آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده، افزود: به طور تقریبی تمام تعمیرات استان‌ها بالغ بر ۶۷ هزار واحد مسکونی انجام شده و ۹۸ درصد کار در روستا‌ها به اتمام رسیده و در شهر کار ساخت و ساز در حال انجام است. امیدواریم تا پایان سال موضوع بازسازی مناطق آسیب دیده به اتمام برسد.

بازوند در پاسخ به این سوال که آیا تغییر استانداران کرمانشاه و خوزستان قطعی است، یادآور شد: به طور راحت می‌توانم بگویم خیر؛ در حال حاضر واقعیت ندارد.

گفتنی است؛ این روز‌ها زمزمه‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد که حامل خبر تغییر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و مشخص شدن جایگزین‌هایی برای وی  است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.