سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۷۹ حرفه در مراکز آموزش فنی کردستان ارائه می‌شود

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: ۶۷۹ حرفه در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید جمیل احمدی گفت: پیش بینی می‌شود بین ۲۹ تا ۳۰ هزار دانش آموز و دانشجو از کلاس‌های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان در تابستان امسال بهره مند شوند.

وی توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان را مهمترین برنامه این اداره کل در تابستان امسال اعلام کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای با ۱۶ مرکز چارت دار ثابت دولتی و حدود ۱۳۴ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای آمادگی کامل برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان را دارد.

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۲۹ نفر در دوره‌های تابستانی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند، اضافه کرد: این افراد در قالب ۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۴۸۸ نفر ساعت در مراکز دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول تابستان فرا بگیرد، یادآور شد: جوانان نه تنها از لحاظ نظری بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز باید از رشته‌ای فارغ التحصیل شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه پویا و با تحرک باید توجه ویژه به ایجاد روحیه کارآفرینی در جوانان و دانش آموختگان کرد تا زمینه‌ها برای توسعه پایدار فراهم شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

برچسب ها: جوانان ، اوقات فراغت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.