سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای بی‌سروصدای مقام ارشد هسته‌ای پنتاگون

بنا بر گزارش‌ها، مقام غیرنظامی بلندپایه پنتاگون در برنامه‌های هسته‌ای، شیمیایی و دفاع بیولوژیکی در اوایل ماه آوریل این سمت را در سکوت خبری ترک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل در گزارشی نوشت: مقام غیرنظامی بلندپایه در پنتاگون در برنامه‌های هسته‌ای، شیمیایی و دفاع بیولوژیکی در اوایل ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) این سمت را ترک کرد و بدین ترتیب تعداد مقاماتی که از اواخر سال گذشته پنتاگون را ترک کرده‌اند، افزایش یافته است.

به گفته یک مقام دفاعی که نخواست نامش فاش شود، «گای رابرتز»، دستیار وزیر دفاع آمریکا، در روز دوم ماه آوریل از سمت خود استعفا کرد.

گای رابرتز

رابرتز یک روز قبل از آن استعفا کرد که او قرار بود برای شهادت دادن در ارتباط با وزارت دفاع، راهبرد‌ها و برنامه‌ها برای مقابله با تسلیحات کشتار جمعی در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود. کریستین هاسل، معاون دستیار وزیر دفاع، به جای او در روز سوم ماه آوریل در این جلسه استماع حاضر شد و در آن زمان، هیچ دلیلی برای این تغییر اعلام نشد.

نشریه فارن پالسی روز پنجشنبه نخستین نشریه‌ای بود که در ارتباط با این استعفا گزارش داد.

رابرتز در دفتری در پنتاگون حضور داشت که وظیفه‌اش «تقویت و مدرنیزه کردن بازدارندگی هسته‌ای آمریکا» از جمله موشک‌ها، زیردریایی‌ها و هواپیما‌های بمب‌افکن و توسعه قابلیت‌ها برای شناسایی و حفاظت در مقابل و واکنش نشان دادن به  تهدید‌های ناشی از تسلیحات کشتار جمعی است. بر اساس تعریف وزارت دفاع آمریکا از این دفتر، او همچنین مسئول تضمین «پایبندی وزارت دفاع آمریکا به معاهده‌ها و توافق‌نامه‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی» بود.

رابرتز که در روز سی‌ام نوامبر سال ۲۰۱۷ بر این سمت تکیه زده بود، تا روز جمعه نامش در پایگاه اینترنتی وزارت دفاع در فهرست دستیار وزیر دفاع به چشم می‌خورد.

این سمت در کانون توجهات فزاینده‌ای قرار گرفته است و دولت ترامپ در ماه فوریه اعلام کرد از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خارج می‌شود. پیمان منع موشک‌های هست‌های میان‌برد معاهده‌ای چند دهه‌ای در ارتباط با کنترل تسلیحاتی بین آمریکا و روسیه محسوب می‌شود. اقدام آمریکا در خارج شدن از این پیمان نشان دهنده تمایل آن برای گسترش معاهده‌های کنترل تسلیحاتی و شامل شدن دیگر کشور‌ها از جمله چین است.

استعفای رابرتز سبب افزایش تعداد افرادی شده است که پنتاگون را ترک کردند. وزارت دفاع آمریکا از آغاز ماه ژانویه تحت سرپرستی پاتریک شاناهان قرار دارد و او به فردی در تاریخ وزارت دفاع آمریکا تبدیل شده است که بیش از دیگران سرپرست پنتاگون بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.