سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی نفرات برترکنگره علمی وهنری میرعلی تبریزی

نفرات برتر بخش هنری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین اختتامیه کنگره علمی هنری میرعلی تبریزی گفت: با اتکا به توانمندی‌های هنرمندان و اهالی فرهنگ وهنراستان، مکتب‌های هنری تبریز احیا خواهند شد.


وی بابیان اینکه اگر ما در گذشته صاحب مکتب بوده‌ایم، افزود:امروزاگر بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به زوایای مختلف تاریخ و فرهنگ و هنر خود تکیه کرده و یاد و نام بزرگان و مفاخر و مشاهیر این سرزمین را که در طول تاریخ افتخار‌های بسیاری را برای ما رقم زده‌اند، گرامی داریم.

 

نصیری دبیر علمی وهنری کنگره میرعلی تبریزی، نیزاز ارسال ۱۶۵ اثر دربخش هنری با ترکیب‌ها و قالب‌های مختلف چلیپا، کتابت، سیاه مشق به دبیرخانه خبرداد وگفت:حدود ۱۱۵ اثر انتخاب وبه بخش نمایشگاه راه یافتند و٢٦ اثر خط نستعلیق از اساتید صاحب نام کشور به صورت مهمان در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

وی افزود: در بخش علمی طی داوری اولیه ٣٦ مقاله انتخاب شدند که در نهایت بنا به رای هیئت داوران ٦ مقاله برگزیده در قالب دو کتاب مجموعه مقالات علمی و مجموعه آثار خوشنویسی به چاپ خواهد رسید.

وی هدف ازبرگزاری این کنگره را ارج نهادن به اساتید هنر ومشاهیرآذربایجان بیان کرد وگفت: تاریخ و فرهنگ و هنر غنی آذربایجان میراث ارزشمندی برای این ملت است ومابایدپاسداشت این میراث طلایی باشیم.

شهین باهر شهردارتبریز همچنین دراین کنگره از نامگذاری خیابانی به نام میرعلی تبریز درشهراولین‌ها خبرداد وگفت:شهرداری تبریز اماده همکاری باهنرمندان فاخراین دیارکهن آذربایجان است درتلاش هستیم درشهرداری بستر وفضای مناسبی رابرای هنرمندان فراهم کنیم.

وی افزود:ما درحوزه هنر وصنایع دستی وغیره اول هستیم وماافتخارمیکنیم دراین استان هنرمندان فاخر وصاحب سبک داریم وافتخارات بیشماری برای شهرمان کسب کردند.
انتهای پیام/

 

اختتامیه کنگره میرعلی تبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.