سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف خودرو سواری با ۵ هزار شمع خودرویی قاچاق در دلیجان

خودرو سواری با ۵ هزار شمع خودرویی قاچاق در دلیجان توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سرهنگ" علی هاشمی" فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت:خودرو سواری پژو با پنج هزار عدد شمع خودرویی قاچاق به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون ریال در شهرستان دلیجان متوقف شد.

سرهنگ هاشمی در تشریح این خبر بیان کرد:در تحقیقات نیروی انتظامی شهرستان دلیجان، ماموران انتظامی از تردد یک خودروی سواری حامل محموله‌ی قاچاق مطلع شدند.

وی افزود:بلا فاصله تمهیدات پلیسی برای کشف و توقف این خودرو صورت گرفت که در کشف خودروی سواری پژو متوجه قاچاق ۵ هزار عدد شمع خودرو شدیم.

گفتنی است به گزارش خبرخودرو در تاریخ ۶ خرداد ماه ۹۷، به منظور جلوگیری از قاچاق کالا، شناسایی و کد گذاری قطعات یدکی خودرو از سال ۹۶ آغاز شده است.

مهدی کاظمی نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران در مورد اقدامات دولت در رابطه با قاچاق قطعات گفت: در جلسه‌ای با حضور مسوولین مبارزه با کالای قاچاق نهاد ریاست جمهوری، سازمان صمت، اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی، تعدادی از تجار و ارگان‌های مختلف تصمیم گیری شد تا ۱۶ قلم از کالا‌های اساسی پر مصرف و پر خطر که برای مصرف کنندگان مشکل ساز است را شناسایی و به آن‌ها ایران کد اعطا کنند که این ۱۶ قلم شامل انواع لنت ترمز، لنت کلاچ، کمک فنر، لامپ خودرو، تسمه‌ها، سوپاپ، باتری، شمع موتور، استارت، دینام، مجموعه دیسک و صفحه و بلبرینگ، رینگ، پیستول موتور و لاستیک است.

کاظمی اضافه کرد: این ۱۶ قلم کارشناسی شده است و از نظر تاریخ الزام ثبت شناسه، اخذ و نصب شناسه، الزام گمرک نسبت به دریافت و ثبت گواهی، تاریخ الزام ثبت شناسه، اخذ و نصب شناسه برای کالا‌های تولید داخل، قد، وزن و. بررسی شده واجرای این طرح از فروردین ماه سال ۹۷ آغاز شده است.

انتهای پیام/ی

قاچاق قطعات خودرو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.