سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناصریان خبرداد:

انعقاد قرارداد‌های پرداخت تسهیلات طی سه هفته آینده

معاون توسعه وزیر کشور گفت: تمامی ابهامات پرداخت تسهیلات توسط بانکهای کشور به آسیب دیدگان از سیل رفع و بانکها متعهد شدند سرعت روند پرداخت تسهیلات را بیشتر کنند.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور و دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده با اشاره به اینکه، در پی کند شدن روند پرداخت تسهیلات به سیل زدگان از سوی بانک‌ها و عدم ابلاغ دستورالعمل مورد نیاز از سوی بانک مرکزی به بانکها، گفت: امروز در جلسه هماهنگی که در محل بانک مرکزی با حضور معاون اقتصادی بانک مرکزی، مدیرکل اعتبارات و مدیران بانک مرکزی و با حضور اعضای هیئت مدیره ناظر بر اعتبارات بانک‌هایی که قدر سهم آن‌ها در پرداخت تسهیلات مشخص شده بود و همچنین نمایندگان تام الاختیار وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن برگزار شد.

ناصریان معاون وزیر کشور افزود: در این جلسه، تمامی ابهامات پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های کشور به آسیب دیدگان از سیل اعم از کشاورزی و مسکن رفع شد و بانک‌ها متعهد شدند سرعت روند پرداخت تسهیلات را بیشتر کنند.

دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع ابراز امیدواری کرد: با توجه به جلسه امروز، تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی مقرر شده از سوی دولت برای پرداخت از طریق نظام بانکی به سیل زدگان، قرارداد‌های آن ظرف ۲تا۳ هفته منعقد شود و به مرور با پیشرفت فیزیکی کار، پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: البته بانک‌ها پرداخت معیشتی به سیل زدگان را آغاز کرده‌اند، اما در حوزه تسهیلات مسکن این روند به کندی انجام می‌شد.

ناصریان اضافه کرد: پرونده‌های تسهیلات مسکن تشکیل و مدارک اخذ شده بود، اما پرداخت‌ها موکول به دستورالعمل بانک مرکزی شده بود که با جلسه امروز روند پذیرش پرونده‌ها و پرداخت‌ها سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: براساس دستور وزیر کشور مقرر شد این جلسه با نظام بانکی کشور تشکیل و تمام ابهامات بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان از سیل رفع شود.

ناصریان با بیان اینکه این جلسه بسیار مهم بود، تصریح کرد: در این جلسه تمام ابهامات بانک‌های عامل در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات همچون چگونگی اخذ کارمزد تسهیلات، نحوه ضمانت زنجیره ای، اهلیت مشتری و ابهامات موجود دیگر در نظام بانکی رفع شد.

دبیر کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع همچنین عنوان کرد: تفاهمی با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و همچنین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص تامین منابع مورد نیاز جهت تسریع بازسازی زیرساخت‌های معابر شهری و روستایی کشور در کمیته برآورد، تعیین خسارت و تخصیص منابع قرارگاه انجام شده است که پس از تصویب در هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.