سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله علم‌الهدی:

بعد از دفاع مقدس، توسعه اقتصادی، ناگهان به شکل غربی خود رسید

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوان با شور و احساسات خود می‌تواند برنامه‌ها را اجرا کند، بنابراین مدیریت و برنامه‌ریزی با شما باشد، اما اجرا را حتما باید به‌دست جریان‌های جوان بدهید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در بیست و ششمین همایش سالیانه و سراسری رؤسا و سرپرستان دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بعد از دفاع مقدس و رحلت امام (ره) متأسفانه با جریان ناخواسته‌ای روبه‌رو شدیم و فرهنگ دفاع مقدس به‌فرهنگ بهترزیستی مادی مبدل شد و توسعه اقتصادی ناگهان به‌شکل غربی خود رسید.

وی افزود: تا به امروز در تمام حرکت‌های مردم در مجموع نمی‌توان روی یک نقطه انگشت گذاشت و گفت برخورد جامعه دینی با انقلاب، جدی، ابتکاری و حساب‌شده بوده است. با ارزیابی در ۳۰ سال دوران رهبری مقام معظم رهبری، این انقلاب در دوران طوفانی پرخوف و خطر مسیر خود را طی کرد و رهبری، مسیر انقلاب را به ۴۰ سالگی رساندند که سنگین‌تر از دوران امام و جنگ تحمیلی بود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: با ورود به ۴۰ ساله دوم انقلاب، رهبری با ابتکار بیانیه گام دوم را صادر کردند و بحث آن جدی گرفتن انقلاب توسط مردم بود و در واقع این بیانیه رهنمودی برای جدی گرفتن انقلاب است که از همه ظرفیت‌ها برای آن باید استفاده کنیم.

آیت الله علم اهدی گفت: هر مقداری که بتوانیم جامعه دینی خود را به عرصه‌های انقلاب بکشانیم به‌همان اندازه انقلاب برای ما جدی می‌شود و اگر انقلاب جدی نشود سرفصل‌های انقلاب قابل تحقق نیست، ما با این سرمایه و ابزار می‌توانیم مردم را به عرصه‌های اجتماعی انقلاب بکشانیم.

وی ادامه داد: اگر برای سخنرانی به‎خاطر شخصیت افراد را انتخاب کنیم، شخصیت‌ها حرف‌های خودشان را می‌زنند که این موضوع مردم را طبق بیانیه گام دوم انقلاب به سرفصل‌ها نمی‌آورد، بنابراین برنامه‌ریزی برای تمام راهپمایی‌های بزرگ باید حساب‌شده باشد، هدفی برای آن در نظر بگیرید، نه مسأله‌ای مربوط به سیاست داخلی یا خارجی بلکه باید با برنامه‌ریزی و براساس یک هدف باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: شورا‌های هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی نیاز به جلسات مداوم سالیانه دارند و برنامه‌ریزی‌هایی که در مرکز صورت می‎گیرد باید به استان‌ها منتقل شود تا شورا‌ها هم به عرصه فعالیت بیایند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به‌جریان جوان‌گرایی، افزود: باید جریان‌های جوان را در اجرای برنامه به‌طور مباشرتی دخالت دهیم، بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید جریان زنده و ریشه‌دار در جامعه انقلابی ما هستند و باید به‌طور مستقیم در اجرای برنامه‌ها دخالت‌شان دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی متمرکز در اصل اجرای برنامه‌ها و مباشرت اجرایی این جریانات را دخالت داد، گفت: جوان با شور و احساسات خود می‌تواند برنامه‌ها را اجرا کند، بنابراین مدیریت و برنامه‌ریزی با شما باشد، اما اجرا را حتما باید به‌دست جریان‌های جوان بدهید، و جریاناتی که جوان‌ها در آن حضور دارند مباشرت اجرایی داشته باشند که شاید یکی از عوامل قطعی محقق شدن بیانیه گام دوم این موضوع باشد.

انتهای پیام//ر. س
 


در ۴۰ ساله دوم، انقلاب باید توسط مردم جدی گرفته شود

برچسب ها: جوانان ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.