سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علت حادثه آتش سوزی سکوی شماره ۹ پارس جنوبی در دست بررسی است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با هدف بررسی علل آتش سوزی سکوی شماره ٩ پارس جنوبی، به همراه مدیران عملیات و گروهی از کارشناسان حفاظت و ایمنی( اچ اس ایی) و بازرسی وزارت نفت امروز از این سکو بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس پیش از عزیمت به سکوی شماره ۹ پارس جنوبی با کارکنان شاغل در این سکو که هم اکنون در سایت عملیاتی منطقه پارس جنوبی حضور دارند، دیدار کرد.

محمد مشکین فام در این دیدار، مدیریت حادثه آتش سوزی به دست کارکنان و تیم اطفاء حریق را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینکه پس از دو ساعت از زمان آغاز آتش سوزی در یک سکوی گازی پارس جنوبی، حادثه به طور کامل مهارشده، یک رکورد ویژه محسوب می‌شود و نشان دهنده عملکرد بسیار حرفه‌ای و قابل تقدیر کارکنان حاضر در این عملیات بوده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات اقدامات ایمنی و مدیریت بحران به خوبی و به موقع انجام شده، افزود: کارکنان ضمن حفظ جان خود و حفاظت از تاسیسات گاز، مطابق رویه‌های مشخص مدیریت شرایط اضطراری سکو را کنترل و پس از ایمن سازی به موقع موقعیت را ترک کردند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: به زودی و با بررسی شرایط موجود در سکوی یاد شده از سوی کارشناسان، علل حادثه آتش سوزی مشخص و ارائه می‌شود.

مشکین فام گفت: پس از بررسی علت حادثه و اطمینان کامل از پایداری شرایط ایمن، تولید از این سکو از سر گرفته می‌شود.

همچنین در جلسه‌ای باحضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و گروه‌های تخصصی در سکوی فاز یک، علل این حادثه در دست بررسی است.

سکوی شماره ٩، یکی از سه سکوی فاز‌های ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی است که دیروز پس از یک آتش سوزی جزئی در بخشی از آن با واکنش سریع تیم اطفاء حریق، آتش مهار شد و نفرات شاغل نیز بدون هیچ گونه صدمات جانی تخلیه و به خشکی اعزام شدند.

انتهای پیام/ک

بررسی علت حادثه آتش سوزی سکوی شماره ۹ پارس جنوبی

برچسب ها: وزارت نفت ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.