سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده در شهرستان نیکشهر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهرگفت: این شهرستان با ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده یکی از کانون‌های صنایع دستی در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نشست هم اندیشی فرماندار با دهیاران، اعضای شورای راهبردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعتگران با رویکرد نقش صنایع دستی در تحقق شعار رونق تولید در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر در این نشست به بررسی نقش و جایگاه صنایع دستی در اقتصاد خانوار‌های روستایی و عشایری پرداخت و اظهار کرد: شهرستان نیکشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنایع دستی است که حاصل ذوق سلیقه و توانایی هنرمندانی است که با سرپنجه‌های احساس بر کالبد اشیا روح تازه‌ای میدمند و آن را زینت بخش هر بزم و محفلی میکنند.

خیرالنساء امیری افزود: شهرستان نیکشهر با ۸ هزار صنعتگر شناسایی شده و وجود ۲۰ هزار صنعتگر فعال یکی از کانون‌های صنایع دستی در سطح استان است.

وی ادامه داد: با راه اندازی و افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای تنگه سرحه می‌توان با افزایش سطح تولید، بازاریابی در ایجاد اشتغال و صادرات محصولات و تحقق شعار رونق تولید مقام معظم رهبری و در نهایت توسعه پایدار جوامع محلی گام مثبتی برداشت.

فرماندار نیکشهر نیز در این نشست با برشمردن نقش بی‌بدیل صنایع دستی در شکوفایی اقتصاد روستا‌ها و مناطق عشایری بر لزوم توجه و سرمایه گذاری در این صنعت پردرآمد تاکید کرد و افزود: صنایع دستی به دلیل فراوانی مواد اولیه از راه دسترسی آسان به مواد اولیه و عدم نیاز به سرمایه گذاری بالا و به دلیل ارزش افزوده بالا می‌تواند بهترین گزینه در راستای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال باشد.

صالحی صنایع دستی را به دلیل بار فرهنگی قوی سفیر فرهنگی کشور دانست و افزود: صنایع دستی می‌تواند به عنوان سفیر فرهنگی کشور عمل کند و ابزاری برای گفتگوی تمدن‌ها باشد.

فرماندار نیکشهر بر لزوم توجه دهیاران و شهرداران به عنوان بازوان فعال روستایی بر مشاغل خانگی و در رأس آن صنایع دستی تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی و افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی در روستای تنگه سرحه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.