سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشی‌زاده:

گلستان نیاز به رویکرد جدید مدیریتی دارد

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها رسیدگی به مشکل بیکاری را از اولویت‌های استاندار جدید گلستان می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حاج محمد بخشی‌زاده نماینده مردم استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ماه برگزار شد، گفت: حاج محمد بخشی‌زاده هستم نماینده مردم محروم و کمتر برخوردار استان گلستان، استانی که تمام بار مسئولیت‌ها و کاستی‌ها را به تنهایی در بین ایران و ایرانی به دوش می‌کشد. نه سازمان اداری قوی و قدرتمند برایش طراحی می‌شود نه ساز و کار مناسب اقتصادی و صنعتی برای استان گلستان وجود دارد.

وی افزود: استانی که ۳ ماه استاندار ندارد چگونه می‌تواند مشکلات را به دوش بکشد و در اینجا جای تشکر دارد از فردی که یک تنه در پست سرپرست استانداری تمام مشکلات استانی که درگیر یکی از شدیدترین سیل‌های تاریخ بوده، استانی که دشت‌هایش یکی از بهترین مزارع مستعد کشت و برداشت گندم بوده و از قضا فصل برداشتش هم با تمام این کمبود‌ها مواجه بود و درگیر سیل ویرانگر شد.

نماینده مردم استان گلستان تصریح کرد: در آخرین روز‌های پایان سال بارندگی که ۳ روز به میزان ۷۰ درصد سالیانه در استان رخ داد منجر به وقوع سیلی شد که با آمدنش ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و زیرساختی خسارت وارد شد.

بخشی‌زاده گفت: آسیب قریب به ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی که ۱۱۰ هزار هکتار از محصولاتش ۱۰۰ درصد تخریب و از بین رفته که برآورد ریالی ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است که ۷ هزار و ۳۰۰ واحد به صورت کامل تخریب و ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان گلستان نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

نماینده مردم استان گلستان افزود: زیرساخت‌ها، راه‌ها، پل‌ها، آب شهری و روستایی از دیگر بخش‌هایی است که در سیل اخیر خسارت زیادی دیده است.

بخشی‌زاده تشریح کرد: محور‌های مواصلاتی اصلی استان گلستان با ریزش کوه مواجه شده است که هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان آسیب دیده و از بین رفته است.

وی ادامه داد: در کنار زمین‌های کشاورزی و واحد‌های مسکونی و زیرساخت‌ها تعداد ۷۷ واحد تولیدی کشاورزی و مرغداری در استان گلستان دچار خسارت شد.

نماینده مردم استان گلستان تصریح کرد:، اما پرسش مهم این است چه کسی باید در این موعد مهم و استراتژیک تصمیم گیرنده اصلی باشد؟ متأسفانه گلستان از دید هیأت محترم دولت و ریاست جمهوری تبدیل به پایلوت آزمون و خطا برای مدیران کم تجربه گردیده است و آن‌ها را به مدیران کاربلدتر تبدیل کند.

بخشی‌زاده بیان کرد: این اقدام مدیریت کشوری و طرز نگاه به استان گلستان با نگاه ویژه خداوند در سیل اخیر گلستان برای ما و ساکنان استان گلستان آشکار شد.

وی تشریح کرد: نمایندگان استان گلستان تمام تلاش خود را برای احراز صلاحیت دوره بعد انجام می‌دهند و کمتر اهتمامی به جدیت در تسریع نواقص و کمبود‌های استان دارند.

نماینده مردم استان گلستان اظهار کرد: چنانچه دیده می‌شود نه فعالیت کسب و کار شگرفی صورت می‌گیرد و نه فعالیت اشتغالزایی مؤثری در این استان وجود دارد.

بخشی‌زاده گفت: این اقدام در حالیست که در تولید گندم این محصول استراتژیک استان گلستان رتبه دوم کشور را در اختیار دارد که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تولید می‌کند.

وی گفت: در استان گلستان ۱۴۵ هزار تن کلزا برداشت می‌شود. استان گلستان دارای ۴۳۰ هزار هکتار جنگل است که ۳۸۰ هزار هکتار آن طبیعی و ۵۰ هزار هکتار در دست کاشت است که متأسفانه این آمار در کاهش بیکاری و رشد اشتغالزایی تأثیر چندانی ندارد.

نماینده مردم استان گلستان افزود: یکی دیگر از مشکلات استان گلستان پایین بودن ازدواج و افزایش طلاق است که بزرگ‌ترین علت آن بیکاری مردمان این استان است.

بخشی‌زاده ادامه داد: از مدرسه‌های کمتر استاندارد و از دانش آموزان با والدینی که به واسطه نداشتن شغل مؤثر و درآمد موکفی هر روزه آسیب‌های اجتماعی بروز می‌دهند انتظاری جز این نمی‌رود که در استان گلستان شاهد آمار‌های منفی باشیم.

وی تصریح کرد: از تیری که بر سینه‌های عاشق محیط بانان جنگل گلستان جای می‌گیرد چه باید بگویم؟

با توجه به مشکلات عدیده استان گلستان استاندار جدید روز‌های سختی در پیش رو خواهد داشت که تنها با کار و تلاش جهادی شبانه‌روزی می‌تواند موفق شود که من برای ایشان برای پیشبرد اهداف آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.