سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۶۰ درصدی واژگونی خودرو در سوانح جاده‌ای همدان

رییس پلیس راه استان همدان گفت: خواب آلودگی مهمترین علت تصادفات سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: رانندگان پیش از یک سفر طولانی مدت باید به مدت هشت ساعت استراحت و خواب کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: رانندگان در صورت مصرف دارو‌های خواب آور از رانندگی خود داری کنند و در صورت رعایت نکردن راننده خاطی به مدت ۶ ماه از رانندگی محروم می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بیماران و افرادی که با تجویز پزشک مجبور به مصرف برخی از دارو‌های خواب آور هستند از رانندگی پرهیز کنند در غیر اینصورت موجب بروز سوانح رانندگی می‌شوند.

سرهنگ عزیزی افزود: رانندگان در صورت بیماری مسافرت خود را به تعویق انداخته یا برای عزیمت به مقصد، رانندگی خودرو را به فرد دارای گواهینامه و مهارت بسپارند.

وی ادامه داد: سرنشینان جلو نیز در خواب آلودگی راننده موثر هستند و در صورت بیدار ماندن این افراد و گفتگو با راننده احتمال خواب آلودگی راننده و بروز سانحه احتمالی کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس راه استان همدان به رانندگان توصیه کرد: در صورت احساس خستگی و خواب آلودگی در نزدیکترین مکان ایمن نسبت به پارک وسیله نقلیه و استراحت کافی اقدام کنند همچنین پس از هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشند.

انتهای پیام/ب

رانندگان در هنگام رانندگی از دارو‌های خواب آور خود داری کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
محورهاي نهاوند خيلي خطرناك هستند