سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکثریت قابل توجهی از آمریکایی‌ها موافق طرح اتهامات قضایی علیه ترامپ هستند

براساس نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه «کوینیپیاک» ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند رئیس‌جمهور کشورشان باید تحت اتهامات قضایی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثریت قابل توجهی از آمریکایی‌ها معتقدند رئیس جمهور فعلی این کشور باید تحت اتهامات قضایی قرار بگیرد.

نظرسنجی عمومی، که روز گذشته توسط دانشگاه کوینیپیاک منتشر شد، نشان داد ۶۹ درصد آمریکایی‌ها از طرح اتهامات قضایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور حمایت می‌کنند. در عین حال ۲۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری و ترک کاخ سفید باید تحت اتهامات قضایی قرار بگیرد.

براساس نتایج این نظرسنجی ۵۲ درصد از حامیان حزب جمهوری‌خواه از طرح اتهامات قضایی علیه رئیس جمهور هم حزبی خود حمایت کردند. این رقم در میان شرکت‌کنندگان حامی حزب دموکرات ۸۳ درصد بدست آمد. ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود مرتکب جرم شده است. با این حال همین تعداد از شرکت‌کنندگان نظر مخالف و ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در این باره نظر ممتنع داشتند.

با این حال ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند معتقدند ترامپ پیش از ورود به کاخ سفید مرتکب جرائمی شده است. علی‌رغم یافته‌های این نظرسنجی ۶۱ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند کنگره نباید روند استیضاح ترامپ را پیگیری کند و ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که کنگره باید استیضاح ترامپ را آغاز کند. همچنین ۶۲ شرکت کنندگان دموکرات موافق آغاز استیضاح ترامپ از سوی کنگره آمریکا بودند.

همچنین براساس نتایج این نظرسنجی ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس وزارت دادگستری آمریکا سبب تبرئه ترامپ نشده است، اما ۳۵ درصد معتقدند این گزارش سبب تبرئه رئیس جمهور از اتهامات قضایی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.