سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی بینندگان با عوامل سریال رمضانی «دلدار»

عوامل و بازیگران سریال دلدار، در واحد امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی صدا و سیما حضور یافته و از ارزیابی بینندگان این مجموعه مطلع شدند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، با توجه به استقبال خوبی که مخاطبان از این سریال داشتند، عوامل این مجموعه تلویزیونی، چهارشنبه ۲۲ خرداد میهمان واحد امور مخاطبان اداره کل روابط عمومی‌شدند تا به‌طور مستقیم پاسخگوی سوالات و دیدگاه‌های بینندگان باشند.

نوید محمودی (تهیه‌کننده)، آزیتا ایرایی (نویسنده)، محمدحسین رمضانلو (دستیار کارگردان) و بهزاد فراهانی، حسام محمودی، سوگل خلیق، نیما رییسی، مهران نائل، شادی مختاری و علیرضا آرا (بازیگران این سریال)، با حضور در واحد امور مخاطبان (۱۶۲)، در مدت بیش از یک ساعت، به ۱۲۰ تماس تلفنی پاسخ دادند. هشت کانتر از کانتر‌های امور مخاطبان روابط عمومی سازمان در اختیار عوامل ساخت این سریال قرار گرفته بود و بیش‌تر تماس‌ها حامل پیام قدردانی و ابراز رضایت از این سریال بود.

مخاطبان با شخصیت «مرتضی» همذات‌پنداری کردند
بهزاد فراهانی تجربه حضور در امور مخاطبان و پاسخگویی مستقیم عوامل سازنده به تلفن‌های مخاطبان را تجربه‌ای خاص و شیرین دانست و گفت: بازخورد سریال در شهرستان‌ها فوق‌العاده بود و اکنون متوجه شدم مخاطبان چنان با شخصیت مرتضی همذات‌پنداری کرده‌اند که نگران این بودند آیا او آرش (محمدرضا غفاری) را می‌بخشد یا نه. وی افزود: من از قدیمی‌ترین کارمندان تلویزیون هستم و با این سریال دوباره به جمع مخاطبان تلویزیون برگشتم. هرچند مخاطبان تلویزیون از داستان سریال راضی بودند، اما امیدوارم سطح درام‌نویسی در تلویزیون ارتقا یابد و شاهد آثار درخور توجهی باشیم. بازیگر نقش آقا مرتضی گفت: این سریال برای من اثری شریف بود و امیدوارم برای همه بازیگران این فرصت پیش بیاید تا تجربه همکاری با کارگردان و تهیه‌کننده‌ای شایسته و خوب را داشته باشند.

ارزش گفتگو را به تصویر کشیدیم
نوید محمودی نیز با اشاره به استقبال مخاطبان از سریال رمضانی «دل‌دار» و قدردانی از دعوت روابط عمومی رسانه ملی برای فراهم کردن پاسخگویی مستقیم به تلفن‌های مردمی و آگاهی از نظر مخاطبان گفت: شاید این بازخورد برای دوستان کمی غافلگیرکننده باشد، اما برای من که از دهه هفتاد در تلویزیون کار می‌کنم و مخاطب را می‌شناسم، این میزان استقبال برایم قابل درک است.

وی افزود: من ذوق خودم را از این استقبال پنهان نمی‌کنم، چون دلیل ساخته شدن آن را می‌دانم و زمانی که آمار مخاطبان سریال‌های رمضانی را دیدم و «دل‌دار» رتبه دوم استقبال مخاطبان از سریال‌های رمضانی امسال را کسب کرد، بسیار خوشحال شدم. رقابت سریالی در شبکه دو با دیگر شبکه‌ها خصوصاً شبکه سه برای من افتخار بود.

کارگردان دل‌دار گفت: در تولید این سریال، مدیران شبکه خیلی همراه بودند و این موضوع پیش نیامد که تذکری بگیریم. به هر حال مسئولان نیز از دل جامعه بیرون می‌آیند و می‌دانند که هنرمندان آمده‌اند کار شریفی بسازند.

محمودی در پایان نشست رسانه‌ای این سریال عنوان کرد: در این سریال سعی کردیم ارزش گفتگو را نشان دهیم. موردی که هیچ‌یک از نقدنویس‌ها و خبرنگاران به آن نپرداختند. ما در این سریال خواستیم بگوییم اعضای خانواده‌ای که از هم دلگیر هستند باید با هم حرف بزنند. داستان این سریال از زمانی خوب پیش رفت که کاراکتر سامان صحبت کرد.‌ای کاش تاثیری درزمینه ارزش گفتگو و معاشرت روی مخاطب گذاشته باشیم.

وی ادامه داد: من به کار با گروه جدید عادت ندارم و از آن مربی‌هایی هستم که به ترکیب برنده دست نمی‌زنم و اگر باز هم سریالی بسازم با همین گروه کار خواهم کرد.

حذف متن یا سانسور نداشتیم
آزیتا ایرایی نویسنده این سریال نیز با اشاره به نظرات مختلف مخاطبان گفت: همه در مجموع از سریال راضی بودند و اگر سوالی هم درباره شخصیت‌ها و روند قصه داشتند نشانه دغدغه و دوست داشتن سریال بود. وی درباره زمانی که برای نوشتن این سریال گذاشته است، گفت: من تجربه نگارش فیلمنامه مناسبتی نداشتم و می‌توانم بگویم این بهترین فیلمنامه‌ای بود که نوشتم. حدود ۹ ماه برای نوشتن فیلمنامه دل‌دار وقت گذاشتم و از نتیجه فیلمنامه به دست آمده راضی هستم.

وی ادامه داد: در طول کار از جانب کارگردان حذف متن و سانسور از طرف نداشتیم، اما این موضوع پیش آمده است که بنا به شخصیت‌ها، مقداری داستان سریال تغییر کند.

نویسنده این سریال درباره اینکه آیا داستان فیلمنامه دل‌دار به‌روز بوده است، خاطرنشان کرد: درست است مخاطب این روز‌ها خیلی خوب دست نویسنده را می‌خواند و می‌تواند پایان داستان را حدس بزند، اما ما تمام سعیمان را کردیم که ترفند‌هایی به کار بگیریم تا داستان برای مخاطب جذاب‌تر شود.

در این نشست، بازیگران ضمن ابراز خشنودی از اینکه مخاطبان با دقت جزئیات سریال را دنبال کردند، حضور در واحد ارتباط با مخاطبان را تجربه‌ای جذاب و متفاوت دانستند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.