سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر ورزش:

سرانه فضای ورزشی کشور به ۶۰ سانتی مترمربع نزدیک شد

مشاور وزیر ورزش بابیان اینکه تکمیل طرح‌های ورزشی کشور برای ارتقای سرانه فضای ورزشی در دستور کار است، گفت: این سرانه طی سال‌های اخیر به ۶۰ سانتی مترمربع نزدیک شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، خسرو ارتقایی عصر چهارشنبه که به‌منظور بازدید از چند طرح ورزشی و پیگیری روند ساخت آن‌ها به دامغان سفرکرده است در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سرانه ورزشی کشور طی سال‌های اخیر به ۶۰ سانتی مترمربع نزدیک شده است، ابراز داشت: این مهم را مدیون کمک‌های مالی خیران ورزشی و اعتبارات دولتی هستیم که اگر اعتبارات لازم به این حوزه تخصیص پیدا کند قطعاً به سرانه نیز افزوده می‌شود.

وی بابیان اینکه سرانه ورزشی استان سمنان به نسبت در اختیار داشتن فضا‌ها برای هر نفر یک مترمربع است، اضافه کرد: متوسط سرانه کشوری رقمی حدود شش‌دهم مترمربع را شامل می‌شود که مقایسه این عدد با استان سمنان این خطه از سرانه ورزشی مطلوبی برخوردار است و ازجمله رتبه‌های برتر کشوری به شمار می‌رود.

مشاور وزیر ورزش بابیان اینکه طبق برنامه‌های این وزات‌خانه تا پایان سال جاری باید بیشتر طرح‌های ملی به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: هم‌اکنون حدود یک‌هزار طرح بزرگ و کوچک ورزشی سطح کشور در حال اجرا است که برخی از آن‌ها در مرحله پایانی کار یا تخصیص اعتبار و مطالبات پیمانکار باقی ماندند.

ارتقایی بابیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی در اولویت وزارت ورزش و جوانان قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان سمنان نیز طرح‌های نیمه‌تمام وجود دارد لذا برای تسریع در تکمیل بر اساس شاخص‌ها و طرح‌ها اعتبارات استانی توزیع می‌شود.

وی بابیان اینکه افزایش نشاط اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‌شود، افزود: به این منظور برای توسعه فرهنگ ورزشی که ازجمله برنامه‌های اصلی وزارت است ایجاد فضا‌های ورزشی و توسعه ورزش همگانی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ب

صحبت های مشاور وزیر ورزش در دامغان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.