سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشتازی ۱۳ درصدی بایدن از ترامپ در نظرسنجی‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نظرسنجی دانشگاه «کوینیپیاک» با کسب ۵۳ درصد آرا از رقبای خود پیشی گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در نظرسنجی دانشگاه «کوینیپیاک» با ۵۳ درصد آرا از رقبای خود پیشی گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این نظرسنجی ۴۰ درصد آرا را از آن خود کرد. به این ترتیب، بایدن حائز برتری ۱۳ درصدی بر ترامپ شد.

پنج تن دیگر از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز در این نظرسنجی از ترامپ پیشی گرفتند. برنی سندرز (با ۹ درصد برتری)، کامالا هریس (با ۸ درصد) و الیزابت وارن (با ۷ درصد) از جمله این نامزد‌ها بودند. پیت بودجج و کوری بوکر نیز (با ۵ درصد برتری) در این نظرسنجی از رئیس جمهور آمریکا پیشی گرفتند.

بایدن در میان شرکت کنندگان مرد ۵۷ درصد آرا را (در برابر ۴۶ درصد آرای کسب شده توسط ترامپ) به دست آورد. بخش زیادی از برتری بایدن به دلیل آرای شرکت کنندگان زن در این نظرسنجی بود. بایدن ۶۰ درصد آرای شرکت کنندگان زن را کسب کند. در حالی که ترامپ ۳۴ درصد آرای این افراد را کسب کرد.

همچنین ترامپ ۴۷ درصد آرای شرکت کنندگان سفیدپوست در این نظرسنجی را کسب کرد. این رقم برای بایدن ۴۶ درصد بود.

اما، در میان شرکت کنندگان سیاه پوست و لاتین تبار نیز بایدن برتری بسیار محسوسی را نسبت به ترامپ داشت. بایدن توانست ۸۵ درصد آرای سیاه پوستان را کسب کند. این در حالی است که ترامپ تنها ۱۲ درصد آرای سیاه پوستان را از آن خود کرد. در میان لاتین تبار‌ها نیز بایدن با ۵۸ درصد آرا (در برابر ۳۸ درصد آرای ترامپ) پیشتاز است.

هم بایدن و هم ترامپ از حمایت بیش از ۹۰ درصدی شرکت کنندگان از احزاب متبوع خود برخوردار هستند. اما بایدن در میان رای دهندگان مستقل محبوبیت بالاتری دارد. بایدن ۵۸ درصد آرای شرکت کنندگان مستقل را کسب کرد. در حالی که این رقم برای ترامپ ۲۸ درصد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سر صبحی مجبور میکنن آدمو بگه :مرگ بر آمریکا