سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوستن جامعه کار به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، و وزارت بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا جامعه کار و تولید استان به این طرح پیوستند.

 مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ،گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و با هدف پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، جامعه کار و تولید استان به این طرح پیوستند.


وی افزود: اجرای طرح پس از برگزاری نشست تخصصی با دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی بیمه شدگان متشکل از مرکز بهداشت، مدیریت درمان تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عملی شد.

 

وی اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامد‌ها و اهمیت تشخیص به موقع و کنترل فشار خون بالا افزایش یافته و افراد جامعه هدف با مراجعه به مراکز بهداشت کار، خانه‌های بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر می‌توانند با اطلاع از وضعیت فشار خون خود نسبت به درمان به موقع اقدام خواهند کرد.


شیرخانی ادامه داد: با توجه به روند افزایشی ابتلا و شیوع به فشارخون به همین منظور بسیج همگانی و کمپینی در سطح کشور برای کنترل فشار خون در حال اجرا شدن است.


وی گفت: کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر‌های منتسب به فشار خون با اطلاع‌رسانی، آموزش و حساس‌سازی مردم در سطح وسیع نسبت به اثرات فشارخون هدف نخست کمیپن است چرا که فشار خون بیماری خاموشی است و عوارض جدی به همراه دارد.


وی در پایان گفت: امید است که با همراهی مردم و مسئولان به اهداف کمپین دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/ع

پیوستن  ادارات ایلام به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: سلامت ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.