سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترمینال مسافرت دریایی چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور‌های منطقه می‌شود

ترمینال مجهز مسافرت دریایی در بندر شهید کلانتری چابهار موجب توسعه روابط ایران با کشور‌های منطقه نظیر عمان، پاکستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اقیانوس هند می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در حاشه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور اظهار داشت: پروژه ساخت و تجهیز پایانه بین المللی مسافر دریایی بندر شهید کلانتری با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در فضایی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای چهار هزار مترمربع اجرا شده است.

بهروز آقایی افزود: این پایانه شامل ۲ سالن مجزا جهت مسافران ورودی و خروجی است که در مرحله نخست در سال ۱۳۹۵ برای راه اندازی خط چابهار- مسقط با ظرفیت یک سفر در هفته و ۲۰۰ مسافر در هر سفر و در مرحله بعد توسعه خط مذکور و راه اندازی خطوط جدید به سایر کشور‌های راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در زمان راه اندازی نخستین کشتی مسافری با ۲۷ نفر مسافر از عمان وارد چابهار شد و در برگشت نیز ۲۳ نفر مسافر از چابهار به عمان عزیمت کردند.

مدیرکل بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در طول فعالیت این پایانه حدود هزار مسافر جابجا شده و براساس ظرفیت آن پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر را دارد.

وی افزود: برای رعایت الزامات امنیتی و رفاه حال مسافران، تجهیزات ایکس ری و کنترلی مدرن خریداری و نصب شده و این پایانه یکی از مجهزترین‌ها در کشور است و باید برای جابجایی مسافر مورد استفاده قرار گیرد.

آقایی بیان کرد: جابجایی مسافر و ورود و خروج گردشگر از طریق دریا در چابهار موجب رونق اقتصادی و افزایش سهم گردشگری دریایی می‌شود و این امر اشتغال بومیان را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: فعال سازی خط مسافری دریایی چابهار- کراچی، چابهار- گوادر و چابهار با کشور‌های همسایه آبی می‌تواند فعالیت این پایانه را رونق دهد.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور خواست که برای فعالیت مجدد این پایانه مسافری اقدامات لازم را انجام دهد تا تمامی موانع و مشکلات پیش رو را بر طرف شود.

وی بیان کرد: چابهار و کنارک با دارا بودن ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی در محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران نقش مهمی دارند و پس از راه اندازی این پایانه درخواست‌های متعددی برای راه اندازی خط مسافری دریایی بین چابهار و بنادر کشور‌های عمان و پاکستان داشته ایم.

آقایی افزود: همسایگی با افغانستان، پاکستان، کشور‌های حوزه دریای عمان و خلیج فارس و وجود فرهنگ مشترک ساکنین استان سیستان و بلوچستان با کشور‌های یاد شده می‌تواند پس از رفع مشکلات بخشی از مشکل حمل ونقل را مرتفع می‌کند.

انتهای پیام/ع

فعال سازی خط مسافری دریایی چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.