سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام حمعه شهرکرد و جمعی از مسئولان و خیرین در شهرکرد برگزار شد.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در این جشنواره گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ متربع فضای آموزشی و ۳۰۰ مترمربع فضا ورزشی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به نقش خیران در ساخت و تجهیز مدارس، افزود: خیران به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش در دو دهه اخیر حضور چشمگیری در بخش مدرسه سازی داشته اند.

قائدامینی اضافه کرد: از این تعداد فضای آموزشی ۱۲۰ مدرسه تخریبی و ۳۰۰ مدرسه هم نیاز به بازسازی و ترمیم و یکهزار فضای آموزشی نیاز به استاندارد سازی وسایل گرمایشی سرمایشی و تأمین امنیت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه همه ساله مدارس نیاز به تجهیزات و نگهداری و تعمیرات دارند، حضور و حمایت خیران از حوزه آموزش و پرورش ضروری است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری هم در این آیین گفت: هم اکنون برای استانداردسازی، تجهیز و مقاوم سازی مدارس استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حمیدرضا براتی افزود: خیران در سه سال گذشته ۴۸۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی هزینه کرده اند.

وی گفت: سال گذشته خیران اجرای ۲۹ طرح مدرسه سازی و با تعهد ۱۵۰ میلیارد ریال را در استان آغاز کرده اند. ‏

براتی افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تاکنون ۴۲۰ فضای آموزشی را ساخته و ۲۰۰ مدرسه را مقاوم سازی کرده است.

انتهای پیام/خ

مقاوم سازی ۲۰۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: مدارس ، آموزش و پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.