سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح امید ویژه زوجین متقاضی طلاق در استان قزوین

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین از اجرای طرح امید ویژه زوجین متقاضی طلاق در استان به منظور کاهش طلاق خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام محمد حیدری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: طرح امید برای زوجین متقاضی طلاق به منظور کاهش طلاق به صورت کارگاه‌های ۱۵ تا ۱۸ نفره در دادگستری با حضور مربیان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حیدری افزود: در این برنامه مربیان ذهن زوجین را آماده می‌کنند و سپس آن‌ها به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم در سال گذشته اظهار کرد: متقاضیان طلاق پس از ثبت نام در این سامانه به مراکز مشاوره ارجاع می‌شوند.

وی اضافه کرد: ۱۵ مرکز مشاوره با حضور روانشناسان و مددکاران اجتماعی در استان فعالیت دارند.

به گفته حجت الاسلام حیدری، بر اساس آمار رسمی میزان ازدواج در سال گذشته نسبت به سال ۹۶، ۹ و شش دهم درصد و میزان طلاق هم ۲ درصد کاهش یافته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: سال گذشته ۴۵ برنامه در حوزه‌های پیشگیری‌هایی فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی، قضایی، مردمی، وضعی، اطلاع رسانی و برنامه ریزی اجرا شد و امسال هم ۴۵ برنامه در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام حیدری افزود: در حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی ۱۷ برنامه در سال گذشته اجرا شد و امسال ۱۹ برنامه در این حوزه اجرا می‌شود که یکی از برنامه ها، کاهش آسیب طلاق است.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.