سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان استانی غنی ازگونه های زیستی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کرمان گفت: استان کرمان با هزار و ۴۰۰ گونه مخصوص، استانی غنی از تنوع زیستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان نقوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی کرمان گفت: محیط زیست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و زیربنای آن ذخایر ژنتیکی، گونه‌های زیستی و اکوسیستم هستند و با توجه به این مسئله تنوع زیستی به طور ویژه به سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی واگذار شده است.

وی افزود: استان کرمان از نظر تنوع زیستی بسیار غنی است و چیزی که در مورد این تنوع اهمیت دارد این است که حیات هر موجود زنده به موجود زنده دیگری وابسته است و انسان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

نقوی بیان داشت: در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی کرمان کلکسیونی به نام هرباریوم وجود دارد که ۹ هزار نوع گیاه در آن برای شناسایی گونه ها، مطالعه و تحقیق دانشجویان و افراد علاقه‌مند وجود دارد که از این تعداد گیاه هزار و ۴۰۰ گونه مخصوص استان کرمان است و از این تعداد نیز ۴۰۰ تا گیاهی است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از این گیاه‌ها در خطر انقراض هستند که این مرکز بذر‌های آن‌ها را هر ساله به طور مرتب ذخیره می‌کند.

نقوی بیان داشت: تنوع زیستی مسئله مهمی است که باید در استان به آن توجه شود و این مرکز آماده پذیرش هر نوع همکاری و ارائه خدمات توسط سازمان‌های مربوطه است.

انتهای پیام/ح

تنوع بالای زیستی در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.