سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح کشت پنبه در زمین‌های کشاورزی مازندران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت:پنبه از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون در ۲۵۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کشت شد.

عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به ادامه کشت پنبه در زمین‌های کشاورزی شرق استان گفت:کشت این محصول از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه به تاکنون ۲۵۵ هکتار از زمین‌های زراعی مازندران به زیر کشت این محصول رفته است، افزود: به دلیل گرمای هوا پیش بینی می‌شود این رقم تا ۳۵۰ هکتار افزایش یابد.

عنایتی با اشاره به کشت پنبه در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و ساری گفت: منطقه قره تپه بهشهر بیشترین سطح کشت پنبه را در استان دارد.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیش از ۸ تن بذر بین پنبه کاران استان توزیع شده است، افزود:کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان و دریافت معرفی نامه می‌توانند از مراکز مجاز بذر مورد نیاز تهیه کنند.

وی به کشت رقم تولیدی پنبه لطیف در مزارع پنبه استان اشاره کرد و گفت: زمین‌های مستعد کشت این محصول در شهر‌های شرق استان زمین لب شور و کم بازده است.

عنایتی با بیان اینکه این محصول اواخر شهریور ماه برداشت می‌شود، افزود: بهره برداران می‌توانند پنبه تولیدی را به خورشید نکا، تنها کارخانه پنبه پاک کنی استان، تحویل می‌دهند.

سطح زیر کشت پنبه استان پارسال ۲۵۵ هکتار بوده است.

انتهای پیام /س
 

پنبه کاری ۲۲۱ هکتار از زمین‌های زراعی شرق مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.