سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

برنامه ریزی سازمان یافته برای اقدامات تروریستی در استان فارس خنثی شد/نقش جمهوری اسلامی در حوزه امنیت ستودنی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برنامه ریزی سازمان یافته برای اقدامات تروریستی در استان فارس با همکاری نیروی انتظامی خنثی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، برومند نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید نیروی انتظامی فارس با اشاره به برنامه ریزی سازمان یافته برای اقدامات تروریستی در سومین حرم اهل بیت (ع) و سایر نقاط استان فارس، در ابعادی وسیع تر از اقدامات تروریستی در استان خوزستان و سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این اقدامات با همکاری نیروی انتظامی خنثی شد که می توانست فاجعه ای بزرگ برای کشور باشد.

وی با اشاره به توسعه تروریسم آن هم از نوع سازمان یافته، افزود: نقش جمهوری اسلامی در حوزه امنیت ستودنی است.

برومند ادامه داد: استکبار جهانی در قالب‌های مختلف (داعش، القاعده و ...) امنیت منطقه و بخصوص کشور ما را مورد توجه و تهاجم قرار داده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نه تنها با همه این توطئه ها مقابله و آن ها را نقش بر آب کرده بلکه هوشمندانه با همه مسائل مقابله خواهد کرد.

برومند با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن، استان فارس است، تصریح کرد: این استان با بیش از ۵ و نیم میلیون نفر جمعیت در معرض و مسیر مسائل مختلفی از جمله مسیر قاچاق کالا( به علت نزدیکی با مرزهای استان های دریایی)، مسیر مواد مخدر و مسیر قاچاق انسان و استان هدف تروریستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معیشت مردم استان فارس به کشاورزی وابسته است و به علت خشکسالی های اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو بوده ایم، و زمینه برای جرم بیشتر فراهم بوده است، گفت: کشور با تنگناهای بودجه ای زیادی روبرو بوده است و این مشکلات با گذشته قابل مقایسه نیست و مجلس شورای اسلامی تلاش کرده در این خصوص کمک کند و امسال بودجه نیروی انتظامی را به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان رساندند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحول زیرساخت ها در استان فارس، اضافه کرد: این استان رتبه نخست حضور گردشگران داخلی و خارجی را در چندین سال اخیر کسب کرده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات سردار گودرزی فرمانده سابق انتظامی تصریح کرد: برخورد با جرائم خشن و کاهش جرائم و تلاش برای ایجاد پلیس الکترونیک از جمله اقدامات این فرمانده است.

برومند با اشاره به اینکه تلاش کنیم چارت سازمانی استان تکمیل شود، بیان کرد: با کمبود نیروی انتظامی روبرو هستیم و باید تلاش شود کلانتری ها توسعه یابد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: معیشت پرسنل نیروی انتظامی از جمله موضوع های مهمی است که باید گام های بلندی در این زمینه برداشته شود.

انتهای پیام/چ

صحبت های نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.