سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت گسترده فریدونشهر برای تولید عسل

رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر گفت: در حال حاضر واحد‌های زنبورداری و تولید عسل شهرستان فریدونشهر ۲۰ هزار کلنی است و شهرستان تا ۶۰ هزار کلنی ظرفیت برای توسعه زنبورداری دارد.

اصلانی، رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با تاکید بر اینکه عسل شهرستان فریدونشهر به خاطر مراتع وسیع و عدم دخل و تصرف انسانی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است گفت: عسل شهرستان می‌تواند به عنوان شاخصه مهم شهرستان فریدونشهر مطرح و صادر شود چراکه این عسل‌ها عاری از کود‌های شیمیایی است و زنبورداران ما مقید هستند که عسل خوبی تولید کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر واحد‌های زنبورداری و تولید عسل شهرستان فریدونشهر ۲۰ هزار کلنی است و شهرستان تا ۶۰ هزار کلنی ظرفیت و جا برای توسعه زنبورداری دارد.

رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر ادامه داد: علاوه بر تولید عسل، سایر محصولات زنبور عسل شهرستان موم، ژل رویال و گرده گل هم در این شهرستان تولید می‌شود.

 


سیب زمینی و پیاز، مهم‌ترین تولید کشاورزان فریدونشهر



اصلانی با تاکید بر اینکه اگر مدیریت تولید و عملکرد خوبی داشته باشد، کاشت سیب زمینی و پیاز نسبت به سایر محصولات به صرفه‌تر است گفت:  محصولات کشاورزی شاخص شهرستان فریدونشهر سیب زمینی، گندم، جو، محصولات علوفه‌ای مثل یونجه و حبوبات هستند.

وی ادامه داد: کاشت حبوبات در شهرستان فریدونشهر به شکل دیمی و آبی است و محصولات باغی شاخص فریدونشهر هم گردو، بادام و انگور است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.