سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ماهانه بیش از ۸۰۰ قلاده سگ علیه ویروس هاری

مسئول درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان از واکسیناسیون ماهانه بیش از ۸۰۰ قلاده سگ گله علیه ویروس هاری خبر داد .

عندلیبی مسئول درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت :در برنامه پیش بینی اداره کل دامپزشکی ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ قلاده سگ به صورت رایگان علیه این بیماری ایمن می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۳ هزار و۲۰۰ قلاده سگ واکسینه و شناسنامه دار شدند ودر این خصوص پیش بینی کرده ایم تا پایان سال ۸ هزار سگ گله واکسینه شوند.

عندلیبی بیان کرد: سال گذشته ۲ مورد دام مشکوک به هاری در استان مشاهده شد که پس از نمونه برداری از مغز و تایید مؤسسه‌ی پاستور، دام‌های مورد نظر معدوم شدند.

مسئول درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: عامل بیماری هاری ویروسی هست که از طریق بزاق دهان حیوان مبتلا هنگام گزش توسط سیستم عصبی منتقل و علائم بیماری به صورت آهسته در دام یا انسان ظاهر می‌شود.

وی از کسانی که در منزل نسبت به نگهداری سگ و گربه اقدام میکنند خواست سالیانه یک بار با مراجعه به مراکز خصوصی دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون این حیوانات علیه بیماری هاری اقدام نمایند.

عندلیبی در پایان تاکید کرد: در صورت حمله‌ی حیوان مشکوک به هاری به انسان باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی محل خرا شیدگی با آب و صابون شسته و سریعا برای تزریق واکسن هاری مراجعه شود.

انتهای پیام / ط ا

مشاهده ۲ مورد دام مشکوک به هاری در استان

برچسب ها: دامپزشکی ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.