سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور جمهوری‌خواه: کنگره بیش از حد به ترامپ قدرت داده است

«چاک گرسلی» سناتور جمهوری‌خواه «آیووا» ضمن انتقاد از دونالد ترامپ اعلام کرد کنگره بیش از حد به رئیس‌جمهور آمریکا قدرت داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، چاک گرسلی، سناتور جمهوری خواه ایالت آیووا و رئیس کمیته مالی مجلس سنا روز گذشته (سه‌شنبه) به انتقاد از سیاست اعمال تعرفه‌ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت کنگره نباید بیش از حد به او قدرت بدهد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در این خصوص گفت: تصمیم گیری درباره اعمال تعرفه علیه کشور‌ها باید بوسیله قانونگذاران کنگره اتخاذ شود نه بوسیله شخص رئیس جمهور.

گرسلی در ادامه افزود: کنگره بیش از حد به رئیس جمهور آمریکا قدرت داده است. هیچ بحران سیاسی دیگری وجود ندارد که بوسیله این رئیس جمهور و دیگر رؤسای جمهور آمریکا ایجاد نشده باشد. می‌توانید تصور کنید که رئیس جمهور آمریکا چه احساسی درباره اعمال تعرفه‌ها دارد. من در کمیته به دنبال تصویب طرحی در این خصوص هستم. این مسئله به ترامپ مربوط نمی‌شود بلکه به توازن قدرت مربوط می‌شود.

وی پیش از این هم از دونالد ترامپ به دلیل اینکه گفته بود در صورتیکه مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران مقابله نکند، تعرفه‌هایی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد، انتقاد کرد. گرسلی ماه گذشته میلادی اعلام کرد: مسئله تجارت و امنیت مرز‌ها دو مسئله کاملا مجزا هستند. این کار سوء استفاده رئیس جمهور از قدرت اعمال تعرفه هاست.

دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتیکه مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه‌های پنج درصدی بر روی کالا‌های وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد پس از مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. جزئیات مربوط به این توافق قرار است به زودی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.