سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه ویژه اقتصادی بانه مهمترین سرمایه‌ در زمینه توسعه اقتصادی است

سرپرست فرمانداری بانه منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی این شهرستان را از مهمترین سرمایه‌ها در زمینه توسعه اقتصادی اعلام کرد و گفت: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه با ۳۵ هکتار در تیرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد امین زاده سرپرست فرمانداری بانه در شامگاه سه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان بانه گفت: این شهرستان به همت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به نگین اقتصادی غرب کشور تبدیل شده و تجارت در این شهرستان مرزی به کمک سرمایه گذاران آمده است.

وی افزود: سرمایه گذاران بانه‌ای سرمایه‌های خود را در بخش‌های مختلف بکار گیری کردند و زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان فراهم کردند.

وی به بسته شدن مرزهای غیر رسمی اشاره کرد و اظهار داشت: بسته شدن بازارچه‌های موقت مرزی باعث ایجاد مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم شده که باید برای حل این مشکلات تدابیری اندیشیده شود.

امین زاده منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی این شهرستان را از مهمترین سرمایه‌ها در زمینه توسعه اقتصادی اعلام کرد و افزود: فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی بانه با ۳۵ هکتار در تیرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه مهمترین خواسته مردم بانه تردد مسافر و خودرو از مرز سیرانبند است گفت: مرزها تهدید و فرصت برای کشور هستند مرز سیرانبند نیز به یک فرصت برای توسعه صادرات در بانه تبدیل شده و سالانه مقادیر زیادی کالا از این مرز به اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

سرپرست فرماندار بانه اضافه کرد: مرز سیرانبند بانه از قبل به عنوان یک مرز رسمی در کشور شناخته شده اما برای تردد مسافری و خودرویی موانعی وجود دارد که رفع این موانع در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برابر مصوبه هیأت وزیران مجوز واردات ۱۰۰ قلم کالا در بازارچه سیرانبند بانه فراهم شده اما تاکنون اجرایی نشده است گفت: هم اکنون بازارچه سیرانبند بانه هفت هکتار است که برنامه توسعه این بازارچه تا ۵۰ هکتار پیش بینی شده که نیازمند اعتبارات است.

انتهای پیام/م

مجوز واردات ۱۰۰ قلم کالا در بازارچه سیرانبند بانه فراهم شد

 

برچسب ها: مرزبانی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.