سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتصال ۶۰ ناوگان اتوبوسی خراسان شمالی به سامانه سپهتن

۶۰ دستگاه اتوبوس در تمام محور‌های خراسان شمالی به سامانه سپهتن متصل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی شرفی، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون تمام ناوگان اتوبوسی به سامانه سپهتن متصل است، گفت: با راه اندازی سامانه سپهتن؛ سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، تردد اتوبوس‌های بین شهری در همه جاده‌ها رصد می‌شود.
شرفی با بیان اینکه این سامانه تخلفات رانندگان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، افزود: با استفاده از سامانه سپهتن، رسیدگی به شکایات مسافران تسهیل می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، توسعه سامانه‌های هوشمند در حمل و نقل عمومی است تا رفاه مسافران بیشتر و ایمنی سفر‌ها ارتقا یابد.
وی افزود: این سامانه قادر است تمام رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد کند و تخلف هایی، چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز را شناسایی و به پاسگاه‌ها مخابره کند.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس راه‌ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفر‌ها نیز به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.
شرفی گفت: تجهیزاتی در داخل اتوبوس نصب شده است که اطلاعات مختلف همچون میزان سرعت، زمان توقف، زمان فعالیت و ساعت کار راننده به پاسگاه‌ها منعکس می‌شود.
رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی همچنین گفت: این تجهیزات در مرحله نخست در اتوبوس‌هایی که در محور‌هایی به مقصد کلان شهر‌ها فعالیت دارند، نصب شد و اکنون تمام اتوبوس‌هایی که در مسیر‌های برون شهری فعالیت دارند به این سامانه متصل شده اند.
انتهای پیام / م

اتصال ۶۰ ناوگان اتوبوسی خراسان شمالی به سامانه سپهتن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.