سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفات تصادفات درون شهری خراسان جنوبی بالاتر ازمیانگین

تلفات تصادفات درون شهری در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  سرهنگ عباسی ، رییس پلیس راهور استان در شورای ترافیک استان گفت: حوادث درون شهری که پارسال به طور متوسط در هر ۱۰ روز جان یک نفر را گرفت از ابتدای امسال ۸ خانواده را داغدار کرد.

وی عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو و عدم اقبال عموم پل‌های عابر پیاده را علل عمده این حوادث دانست.

رییس پلیس راهور استان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸ فقره تصادف منجر به فوت ثبت شد که سه فقره عابرپیاده، ۴ مورد راکبین موتورسیکلت و یک نفر راننده خودرو بوده است.

سرهنگ عباسی همچنین در خصوص استفاده از پل‌های عابر پیاده گفت: بسیاری از پل‌های درون شهری درست جانمایی نشده و خیلی از مکان‌ها نیاز به احداث پل عابر پیاده دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم با توجه به اهمیت استفاده از پل‌های عابر پیاده، گفت: پلیس و شهرداری‌ها با همکاری هم، مکان لازم را برای احداث پل کارشناسی و جانمایی کنند و در مکان‌هایی که به پل نیازی نیست جابجایی انجام دهند.

میر جعفریان از رسانه‌های ملی و استانی هم خواست: در جهت فرهنگ سازی استفاده از پل‌ها همکاری کنند.

وی همچنین از آموزش و پرورش خواست با همکاری پلیس به عنوان نهادی که نقش موثری در فرهنگ سازی ترافیک و آموزش در خانواده‌ها از سنین پایین را دارد، همچون گذشته همکاری کنند.

محبی مشاور مدیرکل صدا و سیمای استان هم با اشاره به تولید برنامه‌های متنوع در صدا، سیما و بخش‌های خبری گفت: در بحث فرهنگ سازی استفاده از پل عابر پیاده آمادگی کامل داریم و در برنامه کاری خود قرار خواهیم داد.

افزایش پارکیگ‌های طبقاتی به ۴ پارکینگ هم از راهکار‌های شهرداری برای کاهش بار ترافیکی شهر بیرجند بود.

انتهای پیام/ک

عدم رعایت حق تقدم  علت اصلی تصادفات درون شهری

 

برچسب ها: پلیس راهور ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.