سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۲۰۰ گونه انواع گیاهان رویشی در استان اردبیل

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل از شناسایی هزار و ۲۰۰ گونه انواع گیاهان رویشی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیر کل محیط زیست استان اردبیل امروز در دیدار استاندار با محیط بانان استان گفت: از نظر گیاهی در استان اردبیل حدود هزار و ۲۰۰ گونه انواع گیاهان رویشی در این شناسایی شده که ۴۰۰ گونه آن گیاهان دارویی و ۹۸ گونه آن بومی بوده و ۱۹ گونه در معرض تهدید و خطر است.

وی با اشاره به اینکه مساحت کل مناطق شکار ممنوع در استان اردبیل بیش از ۳۱۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: ۱۷.۷ درصد مساحت استان مناطق شکار ممنوع است.

مدیر کل محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تنوع زیستی مهره داران کشور در این استان وجود دارد افزود: ۳۵۷ گونه مهره دار در پنج رده، ۴۶ گونه پستاندار، ۲۹ گونه خزنده، هفت گونه دوزیستان و ۱۸ گونه آبزیان و ماهیان در این استان شناسایی شده است.

خداپرست با بیان اینکه تاکنون ۲۷۵ گونه پرنده در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: تدوین اطلس پرندگان در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: دریاچه شکار ممنوع شورابیل، مناطق شکار ممنوع هفت کیلومتری نوار مرزی، منطقه شکار ممنوع گندیمن، منطقه شکار ممنوع مشکول و منطقه شکار ممنوع انزان، منطقه شکار ممنوع خروسلو و منطقه شکار ممنوع گیلارلو از جمله آنهاست.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل مطالعه مدیریت جامع دریاچه نئور به منظور احیا و حفاظت پایدار دریاچه از سال ۹۲ و اجرای طرح پایلوت احیای آن از سال ۹۶ و معرفی تالاب میل مغان به سایت رامسر برای بین المللی شدن را از جمله اقدامات مهم اداره کل محیط زیست استان عنوان کرد و خواستار همکاری بیش از پیش شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو شد.

خداپرست از تلاش برای ایجاد ۲ ایستگاه جدید سنجش کیفی هوا در اردبیل خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها با هدف اطلاع مردم از میزان دقیق آلودگی هوا ایجاد خواهد شد.

وی از فعالیت ۵۸ محیط بان در ۱۱ پایگاه محیط زیست در سطح استان خبر داد و گفت: با راه اندازی گشت‌های تلفیقی با جهاد کشاورزی تخلفاتی مانند کشت‌های زیر نایلونی و سوزاندن ضایعات کشاورزی در نقاط مختلف استان به صورت مستمر رصد می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل افزود: برای مدیریت پسماند‌ها پارسال ۱۷ کارگاه آموزشی برای دهیاران و اعضای شورای شهر و روستا برگزار شده است.

خداپرست اظهار داشت: برای صیانت و حفاظت از محیط زیست باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد که آموزش در مدارس و استفاده از ظرفیت طلاب و ائمه جماعت و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و جوامع محلی از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: با همکاری مردم شهر‌ها و روستا‌ها و سازمان‌های مردم نهاد پاکسازی محیط از زباله در مناسبت‌های مختلف صورت گرفته تا این کار به فرهنگ تبدیل شده و در جامعه نهادینه گردد.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۵۸ محیط بان در ۱۱ پایگاه محیط زیست اردبیل

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.