سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی در خرمشهر؛

تربیت فرماندهان آینده نیروهای مسلح در دانشگاه دفاع ملی

دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا گفت: دانشگاه دفاع ملی، فرماندهان آینده نیروهای مسلح و روسای بخش کشوری را تربیت می کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور ارشد فرمانده معظم کل قوا امروز در کارگاه آموزشی بندر خرمشهر که با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی برگزار شد گفت: آموزش‌های تخصصی برای دانشجویان دکترا با سفر به استان‌های کشور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و میدانی برای ارتقای بیشتر و بهتر سطح آگاهی آن‌ها در دستور جدی متولیان امر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک و ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی خوزستان ادامه داد: این استان پس از تهران دومین منطقه حیاتی کشور است و به راحتی و با اتکا به توان نیرو‌های بومی می‌تواند برای بیش از ۵۰ میلیون نفر خوراک و مواد غذایی تولید کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم شناخت مناسب و دقیقتر استان خوزستان به ویژه برای دانشجویان، نخبگان و خواص گفت: ۳۵ درصد رودخانه‌ها و بیش از ۳۵ درصد از ظرفیت انرژی برق آبی کشور در خوزستان واقع شده که مدیران آینده کشور باید با رصد نقطه به نقطه اینگونه ظرفیت ها، توانایی مدیریت صحیح و استفاده بهینه از این سرمایه‌های ملی را به بهترین شکل ممکن آموزش ببینند.

سردار رحیم صفوی افزود: دارا بودن ۸۰ درصد از منابع نفتی کشور در خوزستان و بهره گیری از حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان به اضافه تنوع اقوام و فرهنگ‌های گوناگون، ظرفیت پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی را به وجود آورده که باید بیشتر از چنین برگ برنده‌ای برای مدیریت کشور استفاده شود.

وی الگوی جمعیتی خوزستان را ویژه ارزیابی و  گفت: هم اکنون ۵ میلیون انسان وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران در این استان وجود دارد که از نسل مقاومت ۸ سال دفاع مقدس هستند و باید قدردان این مردم با بصیرت و متدین باشیم.

انتهای پیام/ د

نشست مسئولان آینده نظام در خرمشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.