سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فقط ۱۰ درصد اسباب‌بازی‌ها تولید داخلی هستند/ سازمان تبلیغات نباید وارد عرصه تولید اسباب‌بازی عروسک شود

حجت الاسلام و المسلمین قمی به نقش معنوی و حقوقی این نهاد در حمایت از تولید اسباب بازی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نمایشگاه دائمی اسباب بازی‌های ایرانی در مجموعه فرهنگی سرچشمه، افتتاح شد. حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه مردم دنیا این موضوع را قبول کردند که اسباب بازی روی شخصیت و حتی هویت بچه‌ها اثر می‌گذارد. اینکه ما بخواهیم بچه‌های شجاع تر، خلاق تر، محکم‌تر و اثر گذارتری در جامعه داشته باشیم، نیازمند این است که حتما روی اسباب بازی، سرمایه گذاری بیشتری کنیم. اسباب بازی روی لایه‌های عمیق و پنهان شخصیتی بچه‌ها اثر می‌گذارد.

وی افزود: چگونگی اثرگذاری اسباب بازی روی بچه‌ها آنقدر واضح و ملموس است که فرایندش، به تبیین، توضیح و استدلال نیاز ندارد. فقط باید مصادیق این اثرگذاری را پیدا کرد که مثلا کدام اسباب بازی، روی رشد و خلاقیت فرزند اثر می‌گذارد. مشکل در حوزه اسباب بازی قدم بعدی است؛ یعنی این که کدام اسباب بازی با کدام ویژگی ها، روی کدام خصلت بچه‌ها اثر می‌گذارد. ما باید نیاز‌های جامعه و نیاز‌های فردی بچه‌های خودمان را اولویت بندی کنیم، وگرنه اصل اینکه اسباب بازی می‌تواند بچه‌ها را خلاق‌تر یا تنبل‌تر کند، حتما محرز است و در مقالات مختلف علمی، توضیحات مفصلی درباره آن داده شده است.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه اظهار کرد: سازمان تبلیغات نقش حمایتی دارد. سازمان تبلیغات نباید به طور طبیعی وارد تولید اسباب بازی یا عروسک شود. اسباب بازی‌هایی که در آن روی خصلت‌های دینی، فطری، انسانی و الهی فرزندان اثر بیشتری دارند و جوانانِ خلاق و خودجوشی که سازنده آن‌ها هستند، نیازمند حمایتند. این حمایت با راه‌های حقوقی و قانونی برای تسهیل فعالیت‌های تولیدی اسباب بازی، عروسک و نوشت افزار باید به دست سازمان تبلیغات انجام شود. تا این لحظه در حوزه حمایت قدم‌هایی از سوی نهادهای مرتبط برداشته شده که بسیار کم بوده و متناسب با نیازهایمان نیست. نزدیک به ۹۰ درصد اسباب بازی‌هایی که بچه‌ها را مشغول کردند، خارجی است و برای آن ده درصد داخلی شاید گاهی حمایتی صورت گرفته که کافی نبوده است.

قمی در ادامه بیان کرد: ان شاء الله در سازمان تبلیغات، سهمِ اسباب بازی، عروسک و نوشت افزار را برای حمایت افزایش دهیم. سازمان تبلیغات برای مجموعه‌های خلاق، خصوصا دانش بنیانِ و خود جوش ایرانی که از اسباب بازی در تربیت کودکان استفاده می‌کنند، حمایت می‌کند. البته این حمایت بیشتر در بعد حقوقی است، اما حمایتِ طبیعی از تولید کنندگان در صنایع خلاق، می‌تواند به عهده سازمان باشد. گرچه ردیف بودجه سازمان مشخص است و محدودیت بودجه معلوم، اما امید داریم که بتوانیم حمایتمان را توسعه دهیم.

این کارشناس مذهبی در ادامه خبر خوشحال کننده‌ای داد و تصریح کرد: یک خبر خوش حال کننده این است که تولید اسباب بازی ایرانی امسال و در هشت، نه ماه اخیر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و حتی این تولیدات به صادرات هم رسیده است؛ بنابراین حوزه اسباب بازی برای حمایت رسیدگی و پشتیبانی ظرفیت فراوانی دارد. امیدواریم که سهم متناسب با نیاز به اسباب بازی‌های مفید، جذاب و موثر برای بچه‌ها در کشور در نظر گرفته شود و استفاده بیشتری از اسباب بازی داخلی داشته باشیم. آن دسته از تولیداتی که پر مغز و پر محتوا‌تر است و در مسیر تقویت فرهنگ دینی و انقلابی بچه‌های این مملکت است، حتما باید مورد حمایت سازمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/

تولید اسباب بازی نیاز به حمایت سازمان تبلیغات دارد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.