سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی میدانی از اطفای آتش در فراشبند/۹۶ سورتی پرواز هواپیما‌های نیروی هوایی ارتش

به همت پایگاه شهید دوران شیراز، آتش سوزی گسترده در کوه کیلاق شهرستان فراشبند در استان فارس، طی سه روز و با موفقیت مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی نهاجا اعلام کرد: آتش سوزی گسترده در کوه کیلاق شهرستان فراشبند از ساعت ۲۰ خردادماه ۱۳۹۸ در ارتفاعات شهرستان فراشبند از توابع استان فارس آغاز شد و با توجه به حجم گسترده آتش در نقاط بالادست و صعب العبور این شهرستان، با درخواست مدیرکل بحران استان فارس از پایگاه شهید دوران شیراز مبنی بر کمک رسانی به منظور مقابله با این آتش سوزی، بالگرد این پایگاه متشکل از کارشناسان به منظور برآورد میزان آتش سوزی و شناسایی منطقه به محل اعزام شد.

این گزارش حاکی است، در نخستین اقدام، با چندین ساعت مداومت پروازی، تعداد ۶۰ نفر از بومیان ساکن به مناطق امن منتقل شدند و پس از آن از ظرفیت پروازی پایگاه شهید دوران نهاجا برای انتقال اقلام خوراکی و آب آشامیدنی سالم به منطقه درگیر، استفاده شد.

بر این اساس، با توجه به مفقودی ۷ نفر از ساکنان مناطق درگیر آتش، بالگرد‌های نهاجا با تجسس به منظور یافتن این افراد، سرانجام موفق شدند تا ۶ نفر از آن ها را یافته و به خانواده‌های ایشان بازگردانند که همین موضوع موجب شد تا ساکنان منطقه با قدردانی از خلبانان بالگرد‌ها و کارکنان پایگاه شهید دوران، فضای احساسی منحصر به فردی را رقم بزنند.

این گزارش حاکی است،  در طول مدت ۳ روز جدال با آتش، نیروی هوایی و پایگاه شهید دوران با جابجایی نیرو‌های امدادگر بسیجی، سپاهی و ارتشی به مناطق درگیر، نقش مهمی را در جلوگیری از تسری آتش به سایر مناطق همجوار ایفا کردند.

در مجموع پایگاه شهید دوران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۹۶ سورتی پروازی و جابجایی ۲۹۸ نفر و انتقال ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بار و اقلام حیاتی در جریان آتش سوزی در استان فارس، اقدام به خدمت رسانی در شرایط اضطرار و کمک به هموطنان آسیب دیده کرد.

انتهای پیام/چ

آتش سوزی در فراشبند

 

برچسب ها: ارتش ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.