سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذکر لسانی در ادارات بایستی اطلاع رسانی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و تذکر لسانی بایستی اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   محمدعلی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری کرمان گفت: مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و تذکر لسانی بایستی اطلاع رسانی شود.

 محمدعلی دهقان وجدان کاری را شامل باید‌ها و نباید‌هایی دانست که کارکنان و مدیران بایستی در قبال حقوق و وقت و زمانی که برای کار می گذارند پاسخگو باشند و بیان داشت: وظیفه سیستم ایجاد محیط اداری سالم است.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر استانداری با اشاره به اینکه از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در ادارات فساد اخلاقی، فساد مالی، وجدان کاری است، بیان داشت: باید در سیستم اداری با نهادینه سازی معروف‌ها و اطلاع رسانی در خصوص تبعات اجرا نشدن این فریضه فرهنگ سازی و سپس بر اساس مقررات برخورد کرد.

وی امر به معروف را دعوت به خوبی ها و نهی از منکر را نهی از بدی‌ها دانست و گفت: فرهنگ سازی در زمینه این فریضه می‌تواند به عنوان پیشگیری از تبعات اداری و قانونی بعد از آن باشد.

دهقان آسیب شناسی منکرات دستگاه و شناسایی و ارائه راهکار را مقدمه اجرای بهتر امر به معروف و نهی از منکر در ادارات دانست و افزود: تبیین و آسان سازی معروفات و راهکار عملی برای نهی از منکرات بر عهده این شورا است.

وی وقت گذاشتن برای کار اداری، ورود و خروج افراد، استفاده از اموال دولتی، اضافه کار، حضور در نماز جماعت و ... را مواردی دانست که نیاز به اطلاع رسانی، توضیح و پس از آن تذکر لسانی و در ادامه آن برخورد قانونی دارند.

 جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و دبیری دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمان و با عضویت اداره کل اداری مالی، حراست، دفتر بانوان و خانواده، روابط عمومی و بسیج استانداری برگزار گردید.

انتهای پیام/ی

امر به معروف را دعوت به خوبی ها و نهی از منکر را نهی از بدی‌ها است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.