سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود وضعیت چاه‌های اصفهان/ مشکل آبیاری فضای سبز به طور کامل حل نشده

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بارش‌های اخیر ۱۷ تا ۲۰ درصد وضعیت چاه‌های شهر را بهبود بخشیده، اما با بسته شدن رودخانه، دوباره وضعیت بحرانی خواهد شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: وضعیت ذخیره آب چاه‌ها به شرایط رودخانه بستگی دارد و امسال با بارش‌های بهاره و جاری بودن زاینده رود، وضعیت چاه‌ها بهبود ۱۷ الی ۲۰ درصدی پیدا کرده است، اما با بسته شدن زاینده رود و گرم شدن هوا باز هم برای ابیاری فضای سبز برخی مناطق اصفهان با مشکل رو به رو می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه برای آبیاری فضای سبز اصفهان وابسته به چاه‌ها هستیم ادامه داد: در بسیاری از مناطق استان، گیاهان فضای سبز شهری را با گونه‌های گیاهی کم مصرف و سازگار به کم آبی جایگزین کرده ایم، این گونه‌های گیاهی مقاوم و بسیار پایدار هستند و ، نیاز به تعویض در فصول مختلف سال را ندارند و نکته مهم‌تر اینکه ۷ الی ۸ سال در محل پایدار می‌مانند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه هم اکنون وضعیت آبیاری در منطقه ۱۰ بسیار بحرانی است ادامه داد: در نظر داریم که با برنامه ریزی‌های انجام شده حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد برنامه ریزی آبیاری فضای سبز را به کمک پساب شهری انجام دهیم، برای مثال قرار است جنگل بختیاردشت منطقه دو شهری با پساب شمال آبیاری شود.

مرتضایی‌نژاد افزود: آبیاری مناطق یک و سه شهرداری به صورت شبانه و به وسیله تانکر انجام می‌شود، در پایان از همه شهروندان می‌خواهیم همچنان به صرفه جویی در مصرف اب بپردازند.

انتهای پیام/ی
 


برای آبیاری فضای سبز وابسته به چاه‌ها هستیم

برچسب ها: شهرداری ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.