سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیل آمریکایی: گزارش مولر برای محکوم کردن ترامپ کفایت می‌کند

جویس ونس، وکیل پیشین ایالت آلاباما به کنگره آمریکا گفت گزارش مولر برای اعلام جرم علیه ترامپ و محکوم کردن او کفایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، جویس ونس، وکیل پیشین ایالت آلاباما، روز گذشته (دوشنبه) به کنگره آمریکا گفت گزارش رابرت مولر درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ برای اعلام جرم علیه ترامپ و محکوم کردن او کفایت می‌کند.

ونس که در مقابل کمیته قضایی کنگره سخن می‌گفت، اظهار کرد اگر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نبود مجرم شناخته می‌شد. او گفت «بر اساس سال‌ها تجربه‌ام به عنوان دادستان می‌گویم اگر شواهد برای شخصی غیر از کسی که بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زده است ارزیابی می‌شد نتیجه این نبود ... حقایق آن گزارش (گزارش مولر) به اندازه کافی محکم و مستدل بودند که همه عناصر لازم برای چندین مورد اعلام جرم در خصوص ممانعت از اجرای قانون را فراهم کند».

وکیل پیشین آلاباما افزود: «من خود به شخصه تمایل داشتم این پرونده را پیگری کنم و اطمینان داشتم که شواهد برای اقامه دعوی علیه ترامپ و محکوم ساختن او کافی بود». او در این جلسه تنها دلیلی که مولر ترامپ را متهم نکرد سیاست بلندمدت وزارت دادگستری آمریکا دانست که رئیس‌جمهور وقت را پیگرد قانونی نمی‌کند. وی در ادامه گفت: «تا زمانیکه این سیاست در حال اجراست، وکلای دادگستری و رابرت مولر در نظر خود متعهد به پیروی از قانون هستند».

مولر در گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای خود که در ۱۰ بخش تنظیم کرد به بررسی نقض احتمالی عدالت از سوی دونالد ترامپ در طول کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ و دو سال ریاست‌جهموری او پرداخت. هرچند مولر در نهایت روشن نکرد که ترامپ حقیقتا مانع اجرای عدالت شده است، ویلیام بار، دادستان کل، بلافاصله پس از آنکه وزارت دادگستری این گزارش را دریافت کرد رئیس‌جمهور را از هرگونه تخلف مبرا دانست. اقدامی که کارشناسان حقوقی را متحیر و سوالاتی را در خصوص اعتبار دادستان کل مطرح کرد.

به دنبال انتشار گزارش مولر، دموکرات‌های زیادی از دونالد ترامپ انتقاد کرده و حتی خواستار آغاز روند استیضاح او شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.