سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه چیز درباره طرح جایگزین «زوج یا فرد» / طرح ترافیک سال ۹۸ چگونه است؟ + جزئیات

در سال ۹۸ طرح زوج و فرد را به طرح کنترل آلودگی هوا تغییر دهند، اما این طرح با سؤالاتی همراه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  طرح ترافیک از شهریور ۱۳۵۸ تاکنون در بیش از بیست مرحله به اجرا درآمده است. از سال ۵۸ تاکنون هرسال به اجرای این طرح تبصره‌هایی اضافه‌شده است که نه‌تن‌ها کارساز نبوده بلکه مشکلاتی به همراه داشته است. با آغاز سال ۹۸ مسئولین شهری تهران به این نتیجه رسیدند که اجرای طرح زوج و فرد نه‌تن‌ها نقشی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک نداشته است بلکه مردم را به‌سوی خرید ماشینی با پلاک جدید ترغیب کرده است؛ بنابراین برای رفع این نقض تصمیم گرفتند در سال ۹۸ طرح زوج و فرد را به طرح کنترل آلودگی هوا تغییر دهند، اما این طرح با سؤالاتی همراه است که ما به آن‌ها پاسخ می‌دهیم:


بیشتربخوانید: حذف طرح «زوج و فرد» از اول تیر ماه


طرح زوج و فرد جدید از چه زمانی اجرا می‌شود؟
آخر خرداد پایان اجرای طرح زوج و فرد است و اول تیرماه ۹۸ محدوده زوج و فرد به محدوده کنترل آلودگی هوا تبدیل خواهد شد.

طرح زوج و فرد جدید چگونه است؟
اگر در حال حاضر دوربین‌های زوج و فرد، پلاک‌های موافق و مخالف را رصدمی کنند از اول تیرماه ۹۸ نحوه رصد دوربین‌ها این‌گونه خواهد شد که افرادی که در سامانه تهران من به نشانی My.tehran.ir ثبت‌نام کنند، می‌توانند ۲۰ روز در هر فصل برای پلاک‌های تهران و ۱۵ روز در هر فصل برای پلاک‌های غیر تهران تردد رایگان داشته باشند و ربطی به زوج یا فرد بودن پلاک خودرو نخواهد داشت؛ یعنی در طول سال در روز‌های غیر تعطیل ساکنان تهران می‌توانند ۸۰ روز در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد داشته باشند؛ بنابراین دوربین‌های طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد) پلاکی را که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشد، جریمه نخواهد کرد، اما دقت کنید که این ۲۰ روز قابل ذخیره به ماه بعد نخواهد بود.

نکته: درصورتی‌که شهروندان در سامانه تهران من ثبت‌نام نکنند و در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد داشته باشند جریمه خواهند شد.

آیا در این طرح تردد در روز‌های پنجشنبه برای همه خودرو‌ها مجاز است یا در صورت تردد از سهمیه هر خودرو کاسته می‌شود؟
از اول تیرماه طرح کنترل آلودگی هوا مانند طرح زوج و فرد سابق در روز‌های پنجشنبه از ساعت ۶ تا ۱۳ اجرا می‌شود و در صورت تردد در این ساعات، از سهمیه هر خودرو کاسته شده و یا مشمول پرداخت عوارض می‌شود،  اما طرح ترافیک در روز‌های پنجشنبه اجرا نمی‌شود.

اگر کسی بیش از ۲۰ روز در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا تردد داشته باشد جریمه به چه صورتی خواهد بود؟
عوارض تردد در این محدوده در روز‌های فراتر از تعداد مجاز، نصف عوارض طرح ترافیک (بین ۷ تا ۱۹ هزار تومان) تعیین‌شده است. طبعاً شمارش تعداد روز‌های مجاز برای تردد رایگان در محدوده دوم (زوج یا فرد سابق) مشروط به آن است که ثبت‌نام در سامانه انجام‌شده باشد و ازاین‌رو ضروری است همه دارندگان خودرو یک‌بار در سامانه ثبت‌نام کرده و مشخصات خودروی خود را وارد کرده باشند. حال اگر شهروندی باوجود ثبت‌نام در سامانه تهران من، بیش از تعداد مجاز (۲۰ روز در هر فصل برای پلاک تهران و ۱۵ روز برای پلاک‌های غیر تهران) در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا تردد داشته باشد می‌تواند نرخ عوارض تردد را با مراجعه به سایت http://neweforms.tehran.ir/calculate_expense محاسبه کنید.

شما با ورود به این سایت باید مانند تصویر زیر نوع معاینه فنی، محدوده سکونت، محدوده تردد و ساعات تردد را مشخص نموده و درنهایت بر روی محاسبه هزینه کلیک نمایید تا نرخ عوارض تردد در محدوده کنترل آلودگی برای شما محاسبه شود.

بعد از محاسبه هزینه، خلاصه وضعیت به شما نمایش داده می‌شود.

جریمه دیرکرد پرداخت عوارض تردد به چه صورت است؟
پرداخت عوارض پرداخت‌نشده در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تهران در سال نودوهشت یک‌ماهه است که پیش از اعمال جریمه بابت تردد غیرمجاز٬ به صاحب خودرو اعلام می‌شود تا نسبت به شارژ حساب و پرداخت عوارض تردد اقدام کند. در این صورت صاحب خودرو فرصت دارد تا یک ماه نسبت به پرداخت عوارض تردد اقدام نماید تا در فهرست اعمال جریمه قرار نگیرند؛ در صورت عدم پرداخت در مهلت یک‌ماهه، حدود ۱۵-۲۰ درصد به جریمه اضافه خواهد شد.

طرح ترافیک جدید چه محاسن و معایبی نسبت به طرح ترافیک قبلی دارد؟
از معایب طرح کنترل آلودگی هوا این است که  هر خودرو می‌تواند بر اساس نیاز خود، تا ۲۰ روز در هر فصل دراین محدوده رایگان تردد کند و برای بیشتر از آن  نیز باید عوارض بپردازد. همچنین در زمان اجرای طرح زوج و فرد هر خودروی پلاک زوج ۳۹ روز و هر خودروی پلاک فرد ۲۶ روز در هر فصل امکان تردد رایگان در محدوده مذکور را داشت که اکنون این میزان به ۲۰ روز کاهش یافته است.

مزیت طرح جدید این است که شما هر روز که نیاز داشته باشید می‌توانید وارد محدوده ترافیکی جدید شوید و نیازی نیست هر روز شماره ماشین خود را با تقویم هفتگی چک کنید. از طرفی تبعیض بین خودرو‌های زوج و فرد نیز حذف می‌شود. اما در هر حال سهمیه ماشین‌ها برای ورود به طرح ترافیکی جدید کاهش یافته است.

 در این طرح برای شهروندان محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته‌شده است چنانچه:

-بهای طرح ترافیک برای ساکنان محدوده ۵۰ درصد کمتر از بقیه تعیین‌شده است.

-نرخ عوارض تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا در سال ۹۸ برحسب تردد در ساعات اوج یا غیر اوج و داشتن یا نداشتن معاینه فنی برتر محاسبه خواهد شد.

 -برای خودرو‌هایی که دارای معاینه فنی برتر هستند٬ ۲۵ درصد تخفیف در خرید عوارض ورود به طرح محدوده کنترل آلودگی هوا در نظر گرفته‌شده است.

-برای خودرو‌های ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا تهران٬ ۵۰ درصد تخفیف از پرداخت عوارض در نظر گرفته‌شده است و به ازای هر واحد مسکونی٬ فقط به یک پلاک خودرو تعلق می‌گیرد؛ یعنی اگر شما ۳ خودرو داشته باشید٬ فقط به ۱ خودرو٬ ۵۰ درصد تخفیف در خرید عوارض تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا تعلق خواهد گرفت.

آیا شهروندان محدوده طرح، تنها با ثبت‌نام در سامانه «تهران من»، از امتیازات و تخفیف‌های عوارض بهره‌مند خواهند شد؟
خیر. همه ساکنان محدوده طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد) باید علاوه بر ثبت‌نام در سامانه تهران من، در همین سایت از منوی سمت راست وارد قسمت «خدمات طرح ترافیک: شرایط خاص شهروندان» شوند و در صفحه «ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا» اطلاعات محل سکونت خود را وارد کنند.

اطلاعات موردنیاز شامل شماره بلوک، شماره ملک، شماره آپارتمان و نوع ملک (مالک یا استیجاری) است. همچنین متقاضیان باید تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه و نیز تصویر قبض عوارض نوسازی و عمران شهری را در همین صفحه بارگذاری کنند. عوارض سالیانه خودرو و بدهی طرح ترافیک این متقاضیان نیز باید تسویه شده باشد.

پس از واردکردن این اطلاعات در سامانه اینترنتی، شهروندان باید به‌صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه و مدارک خود را ارائه کنند تا توسط کاربران این دفاتر مورد تأیید قرار گیرد. نتیجه این تأیید در سایت قابل‌مشاهده است.

نکته: اگر در سال نودوهفت برای دریافت طرح ترافیک در سایت TEHRAN.IR ثبت‌نام کرده‌اید٬ از ثبت‌نام جدید بی‌نیاز خواهید بود.

آیا با ورود به محدوده طرح ترافیک از سهمیه تردد خودرو کاسته می‌شود و باید عوارض محدوده دوم (زوج و فرد) را هم پرداخت کرد؟
درصورتی‌که خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شود، دیگر عوارض محدوده دوم را نمی‌پردازد و صرفاً عوارض طرح ترافیک را می‌پردازد. در این صورت، روزی که خودرو وارد محدوده طرح ترافیک شده، جزو ۲۰ روز استحقاقی محدوده دوم محسوب نخواهد شد. به‌عبارت‌دیگر، ۲۰ روز استحقاقی خودرو‌های پلاک تهران مربوط به‌روز‌هایی است که آن‌ها در سایت ثبت‌نام کرده و صرفاً در محدوده دوم تردد داشته‌اند.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

از طرح ترافیک ۹۸ چه میدانید؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
V.mohamadi
۲۳:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
قربان براى هر فصل بايد جداگانه ثبت نام كرد يا يكبار در سال ثبت نام كنيم كافيه؟ من براى پاييز نامنويسى كردم، نيازه كه مجدد براى زمستان هم برم تو سايت؟
حسین
۱۸:۵۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
چرا بااینکه ۲۰روز سهمیه خودم استفاده نکردم جریمه آمده ارزون فردا هم حساب کنیم چراروزهای زوج هم جریمه امده
ممرضا
۱۸:۲۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
، من هنوز از ۲۰ روزم استفاده نکردم هی جریمه میاددد
علی بابا
۱۴:۴۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
ی فکر دی گه بکنید
حسین
۲۳:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خدارو خوش نمیاد انقدر ازیت کردن با فکرای بدرد نخورتون اومدین الودگی هوارو بگیرین یا مردمو تیغ بزنین؟ روزی 37 هزار تومن واسه طرح الودگی؟مگه چقدر درمیاریم تو این گرما
حسین
۲۱:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام اقا من نرم افزار تهران منو ریختم ماشینم رو اظافه کردم فرداش رفتم چک کنم ماشینو حذف کرده بود دیگه بالا نمیومد.این هیچ...من الان از کجا بدونم چند روزم رو استفاده کردم چند روزم مونده ؟ برم تو طرح یا نرم.جریمه شدم یا نشدم .امروز جریمه میشی یکماه طول میکشه تا ثبت بشه و بفهمی جریمه شدی من جریمه شدم تو عید تو جاده 3 ماه بعد جریمه دوبرابر شده واسم اومد واسه این که سیستم عقب افتادس .من معاینه فنی یادم رفته بود بیخود سه بار جریمه شدم یک ماه بعد اس.ام اس ش اومد که جریمه شده 150 تومن سه بار یعنی نمیتونم دردم رو به کی بگم به خدا این پولا حرومه .من که راضی نیستم .خدا از تون نگذره.الانم کلا این طرح گیجم گرده.
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
من مسافرم برا استخدام پسرم امدم تهران بعدازچهارروز فهمیدم مگن طرح ترافیکه این چه طرحیه این چه شهریه وایییییی
اکبر
۱۳:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
این طرح فقط پول سازه برای دست اندرکاران
م
۲۳:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام اگه میخایین الودگی برطرف کنین برین ۱۰ هزارتا اتوبوس بیارین و ۲ هزارتا موتور برقی بدین به رانندگان و کرایه هاشون بلیطی و ارزون باشه و همه جای شهر بتونن برن اگه نشد موتوریا ببرن مردمو فقط ارزون ارزون بعد ببینید کسی واقعان مفد باشه ماشینشو میاره توی طرح یا میاد از وسیله نقلیتون استفاده میکنه من همش سوادم پنجم ابتدایی هست
ناشنلس
۱۹:۵۱ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
پلاکهای شهرستان چی میشه مثل پلاک کرج بخواه بره تهران مسافرکشها چکار کنن انها که پولدارن عین خیالشان نیست ظلم میشه ب ما قشر ضغیف همیشه اینطوری بوده شما برید تو زوج فرد قدیم هنوز مثل قبل شلوغ وترافیک پول میدن میرن پس هیچ هیچ مشکلی حل نشده
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
اونایی که مسافرکشی میکنن چکار کنن لااقل یه فکری برا اونا بکنید
حمید .الف
۱۹:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
متاسفم واسه مسئولین
رضا
۱۳:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
در سایت تهران من ثبتنام کردم 1 روز در محدوده طرح رفتم جریمه شدم چه کسی پاسخگو هستش
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
آقا شهردار مردم با این طرح شما بیچاره شدن هم کسبه هم مردم حالا چون ما پول نداریم توی طرح زندگی میکنیم هم آلو دیگی هوا هم جریمه به قران این ظلم ظلم اون دکتر آقای راه آهن خراب کرد حالا امده شهداری
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
این سایت( تهران من ) هرچه گشتم پیدا نکردم ،اگه قراره همه ۲۰روز ازاد باشن این ثبت نام دیگه چه صیغه ایه؟ من ماهی یک روز میخام مادرم ببرم دکتر که تو شهره تکلیف من چیه؟
کامبیز
۰۸:۳۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
حقیقتا طرح اصلا مفهوم نیست . من که کارشناسی ارشد دارم متوجه نمیشم وای به حال فرد بیسواد . یه بار میگن هر کی میتونه 20 روز رایگان بره تو طرح یه بار میگن نه اگه در سایت ثبت نام نکنی از اون رایگان هم نمی تونی استفاده کنی یه بار میگن ثبت نامم بکنی معاینه فنی ات باید فلان باشه برتر باشه یه بار میگن بعد از ثبت نام باید بری دفتر خدمات الکترونیک تاییدیه بگیری . هفت خوان رستم گذاشتن براش ولی مطمئنم همه اینا رو هم انجام بدی باز بعد از ورود به طرح یه جریمه برات میاد
وحید
۱۴:۳۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
آقا یکی به من بگه پنجشنبه میشه رفت تو طرح کنترل آلودگی یانه
Negin
۱۸:۰۲ ۲۲ تير ۱۳۹۸
به جای این کارها حمل و نقل عمومي و خطوط مترو رو زياد كنين مثل بقيه كشورا ، نكه پول بگيرين
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۰ تير ۱۳۹۸
اگر واقعا قصد کاهش آلودگی را داشتند به هیچ وجه آن را قابل خرید با پول نمیکردند.
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ تير ۱۳۹۸
يه طرح به درد نخور ديگه
حامد منتهایی
۲۲:۰۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
من عوارض خودرو برام ۲/۷۰۰/۰۰۰ اومده ولی حالاکه رفتم استعلام گرفتم دیدم ۴۰۰/۰۰۰ تومن روزی هستکه پلاک ماشینم نبوده
بقیش همش زوج بوده و پلاک منم زوجه
باید چکارکنم؟
ناشناس
۰۴:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اگر اینجوری باشه فقط باید پول عوارض سالیانه همین ۸۰ روز رو بدیم نکه ۳۶۵ روز رووو
مملکت ما شده فقد دزدی
هم پلیس جریمه میکنه هم شهرداری
پنج شنبه طرح نیست الودگی هوا جریمه میکنه
هر کس کیسه خودش رو اورده پر میکنه و میبره
معترص میشه اخلال گر ،به چیش هم نیست
تو این طرح حرفی از پلاک دولتی ها نشده یعنی اونا ازادن که برن و بیان و مشکل ففط برای مردم هست و بس
بهروز ت ن
۱۸:۳۰ ۰۹ تير ۱۳۹۸
در مرکز کانون آ لودگی باشی و سرب پدیا اکسید کربن با هزار مخلفات وعوارض آ لرژی نوش کنی ...
.
.
.
دلت خوش باشه خونه ات گرونتر شده و تخفیف هم به ات می خوره زهی خیال باطل!!!
من
۱۷:۲۱ ۰۹ تير ۱۳۹۸
فقط پول پول پول
mohsen1124
۰۹:۵۶ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام.
اگه قبل از ساعت ۶:۳۰صبح وارد طرح آلودگی هوا (زوج یا فرد ) بشویم.موقع خروج از طرح در ساعت ۲ الی ۴ ظهر ، دوربین های طرح هنگام خروج جریمه محاسبه میکنند؟؟؟
● من خونمون خارج از محدوده طرح هستش ولی به خاطر این که سرباز هستم.باید با ماشین برم سمت میدان سبلان .برای ورود ساعت ۶ صبح میرم که طرح هنوز شروع نشده ولی برای برگشت حدود ساعت ۲ الی ۴ برمیگردم.
هنگام خروج هم دوربین عکس میگیره؟؟
کمالی
۰۹:۱۳ ۰۴ تير ۱۳۹۸
اگه واقعا هدفتون کاهش آلوگی هست که واقعا این طرحتون مثل طرحهای قبلیتون کارساز نیس.
آتشی
۰۹:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
لطفا یه راهی برای بیماران خاص که مرکز درمانیشون تو محدوده ی زوج و فرده بزارید کجا باید مراجعه کنیم
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۲ تير ۱۳۹۸
عوارض این طرح :شکاف طبقاتی بیشتر_ فقر بیشتر _گرانی خانه های محدودِ و در نهایت اعلام شکست طرح
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اقايان شهرداري يه طرح درست و حسابي نميتونن پيدا کنن ايا؟
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
من قبلا مسیر خانه تا محل کار با خودرو 25 دقیقه طی میکردم خیابان پیروزی غرب به شرق از امام علی تا اتوبان بسیج و ( برعکس)کمتر از 10 دقیقه زمان میبرد این 2 روز که طرح داره اجرا میشه با خودرو 40 دقیقه زمان مبیره همون مسیر 10 دقیقه ای الان دقیقا 2 برابر زمان میبره چون همه ماشین ها برای کار یا رفت و آمد به خارج از محدوده اومدن و اونجا متمرکز شدن حالا چطور قراره آلودگی کمتر بشه نمیدونم.محدودیت هیچ وقت راه حل مشکلات نیست باید از تاریخ درس گرفت اگر این طرح ها جواب میداد بعد از گذشت 14 سال نمیگفتن فایده نداشته فقط 14 سال محدودیت و هزینه برای مردم داشته خی این طرح هم بعد از 10 سال تحمیل محدودیت و هزینه به مردم جوابگو نخواهد بود. پس چرا اجرا میشه فقط برای گرفت هزینه ؟؟؟؟؟ حالا بماند که کجا مصرف میشه این هزینه قراره آلودگی هوا باهاش درست بشه؟ شهرداری حتی آلودگی زمین هم نمیتونه برطرف کنه این همه موش در سطح شهر که حتی در طول روز هم دیده میشن قرار نیست پاکسازی بشه چطور قراره آلودگی هوا برطرف بشه
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
فقط یک سوال دارم و امیدوارم شما از طرف من از شخصی که مسؤلیت داره بپرسید فقط یک سوال :
چرا طرحی اجرا میکنن که 5 یا 10 سال دیگه بگن جوابگو نیست و نبوده و فقط 10 سال مردم محدود میشن و هزینه بیشتر میدن.چرا طرحی اجرا نمیشه که 5 سال دیگه نتیجه مثبت داشته باشه ؟ مثل خودرو هیبریدی برقی که از الان شروع به استفاده بشه 5 سال آینده جواب مثبت میگیریم.
فقط همین یک سوال اگر بتونن جواب بدن کافیه .
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
این طرح فقط خیابان های مرکز شهر خالی کرد واسه پولدارا که با ماشین های لوکس بدون اینکه مشکل و دقدقه ترافیک و تصادف داشته باشن بیان و رانندگی کنن و هزینه طرح هم واسشون مثل پول خورد .
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اينم يه طرح به درد نخور ديگه
ح.و
۰۴:۰۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
واقعا داریم به کجا میریم ؟؟؟مردی که با ماشین کار میکنه کرایه خونه،قسط،خرج خونه میده الان باید چکار کنه ؟؟؟
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
واقعا داریم به کجا میریم..
Mahatla
۰۰:۵۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
با سلام و ادب اين طرحي كه داريد پياده ميكنيد براي خيلي ها دردسر شده مثلا من يك فرهنگي هستم كه محل كارم از منزل دور است وراه پرتي دارد كه من مجبورم با وسيله نقليه خودم بروم و من آنقدر درآمد ندارم كه بخواهم پول آژانس وطرح بدهم تورو خدا دراين طرحتان يك تجديد نظر داشته باشيد ما كه گناه نكرديم در طرح زندگي ميكنيم بايد چيكار كنيم واقعا
من
۰۹:۱۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ماجرا چيه چه برسه به مردم بيچاره!!!!
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۱ تير ۱۳۹۸
از ماست كه برماست واقعا مردم بدبختي هستيم من كه زنو بچه دارم دارم از كارم بيكار ميشم
م
۲۳:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
اگرپول بدی آلودگی درست میشه ما که تواسنپ کارمیکنیم گفتن باید عوارض بیشتربدید هم باید خلافی عوارضی معاینه
سیامک
۲۳:۲۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
فرضا کسی بخواد وارد طرح بیش از سهمیش بشه فقط شارژ کردن حساب کاربریش کافیه یا بایستی بخره؟چون گزینه ای در مورد خرید ندیدم
ناشناس
۱۸:۱۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
ایکاش کسانی که این همه مضیقه و مشکلات برای مردم درست میکنند، قدری از واقعیت های موجود جامعه مطلع بودند واله دارید آستانه تحمل مردم را لبریز می کنید، کی میخواهید فکر اساسی برای کنترل شلوغی شهر های بزرگ بکنید، تا زمانی که امورات مردم در سایر شهرها و مناطق کوچکتر نگذرد کوچ به شهرهای بزرگ و ادامه هرج و مرج را در پی خواهد داشت،
محمد
۱۲:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا واستون متاسفم من کسیم که با ماشینم کار میکنم چجوری من با ۲۰ روز کار کردن تو سه ماه پول درارم ماشیناتونو هیبریدی کنید که آلودگی نداشته باشه
جای تاسف داره
حسین
۱۱:۱۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
بخدا من که مدرکم لیسانس است متوجه نشدم که این طرح درست چی میگه و دنبال چی هست و چیکار کنیم که جریمه نشیم اگر جریمه شدیم از کجا بفهمیم کی میشه رفت داخل و کی نمیشه رفت اول میگه هر فصل ۲۰ روز بعد میگه پایان ماه رزور به ماه بعد نمیشه !
مثل آدم بگید هر ماشین انقدر ریال پول بده و آنقدر روز در طول سال هرکجا که خواست بره
ناشناس
۰۴:۵۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
طرح همینه دانشجوی عزیزم! زیاد حرص نخور.پولداری هرجا میخوای برو.
حسین رنجبر
۰۹:۲۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
اولا طرح زوج و فرد از درب منزل کارایی داره اونم بدون فروش.
دوما خودتون هم نمیدونید دارید چه میکنین.
فردین
۰۲:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
والا همش نقشست تا جیب مردمو خالی کنن منم مسافر کشم بابا ی فکر اساسی کنید اینجوری ک ما باید بیست روز کار کنیم تا حالا رایگان بود تردد حالا باید واسه تردد پولم بدیم این ب کنار ی پولم باید بدیم طرح برتر بگیریم کلا واسه جیب خال کردنه ینی بیای تو تهران باس پول بدی
حسین
۰۱:۳۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام منزل من در ابتدای طرح زوج وفرد قرار گرفته مدارک بردم سایت تهران من ثبت نام کنم میگه شما ۸۴۰هزار تومان خلافی عوارض داری آخه ....چرا اطلاع رسانی نکردن .....مگه خروج از طرح زوج وفرد جریمه داشته من ساعت ۷هروز خارج شدم وبعدا ساعت ۱۹برگشتم وهرروز جریمه شدم ...الان میگن اول خلافی پرداخت کن بعد ثبت نام کن آخه خدا رو خوش میاد اینقدر مردم رو اذیت می کنید ...مگه پلیس راهور نگفت این جریمه ها قانونی نیست ...خواهشا راهنمایی کنید چکار باید بکنم ....یا ماشینم رو آتش بزم خیالتون راحت میشه
محمدرضا
۱۶:۴۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
به جای اینکه این همه محدوده به طرح اضافه کنید و خودتون و پلیس راهور را به زحمت اضافه بندازید همون طرح اصلی رو نفروشید به عموم من یه کسی هستم که با ماشین کار میکنم و باز هم باید برای کار کردنم پول پرداخت کنم مگر چقدر کار میکنیم که بخواهیم همرو بدیم به شهرداری و غیره. خدا میدونه این عوارض هایی که پرداخت میکنیم کجا میره
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
حالا این روز خوشه صبر کنید یواش یواش باید از درب خونه ک میخوایم حرکت کنیم پول بپردازیم
اگر واقعا طرح برای الودگی هواست پس پول گرفتن برای تردد چیه؟
بردبار
۱۴:۵۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
لطفاً اطلاع رسانی کنید ماشین های پلاک ویژه و معلولین هم شامل این طرح میشن ممنون
موسوی
۱۸:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام برای ثبت نام فقط همون مراحل کد ملی و گرفتن یوزر نیم پسورد لازمه؟؟؟اخه هیچ مشخصاتی از ماشینو نمیخواد اصلا
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
واقعا تاسف باره
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
حالا که قراره 80 روز درسال تردد کنیم .. بابت مالیات وعوارض وغیره... 80 روز شو بگیرن نه 365 روز
جورج
۱۱:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
اگه پول بدیم دیگه هوا آلوده نمیشه؟
مهراد
۲۰:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
با شروع این طرح یعنی فقط پول دارا حق زندگی دارن .
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
بسیار بد و ناکارامد
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
در طرح جدید در مورد فقط خروج از طرح آلودگی هوا
اشاره نشده است؟؟؟!!!!
مسعود
۲۲:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
فقط از پولدارا حمایت میکنن دیگه شورشو دراوردن
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این قانون مختص پولدار هاست چون که چند تا ماشین دارند و فارغ از شماره پلاک راحتتر هم تردد میکنند.
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
باید برای اثبات سکونت در این محدود کلی مدرک باید به دفاتر خدمات شهر بدهند
علي
۰۹:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خيلي جالبه كه ميگن با اين طرح تبعيض بين پلاك زوج و فرد رو برداشتيم يكي نيست بهشون بگه شما بايد تبعيض بين كساني كه محل زندگي و كارشون توي محدوده طرح ترافيكه رو با كساني كه توي خارج از طرح ترافيك زندگي و كار ميكنن برميداشتين . .من كه واقعا نه ميرم ثبت نام كنم نه پول ميدم از روش پوشاندن پلاك استقاده ميكنم فكر كنم پليس راهنمايي رانندگي هم اين بار با مردم همراهي كنه و كسي رو به خاطر پوشاندن پلاك جريمه نكنه .مدام فقط دارن از مردم پول ميگيرن .هيچ كاري هم براي كنترل آلودگي هوا و تميزي شهر نميكنن
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این طرح ها هیچ کدام برای کنترل الودگی و ترافیک نیست به نظر من تا الان فقط یه عده نشستن در راستای بهترین راه برای بیشترین پولی که بتونن از مردم دریافت میکنن میخوان پیدا کنن
طرحی که برای سلامت مردم باشه اول به نفع مردمه نه اینکه هر طرحی اینا میریزن
انتقاد
۰۸:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این طرح ها کمکی به جلوگیری از آلودگی هوا نمی کند . ساخت خودرو های هیبریدی و آزاد کردن وارادات این نوع خودروها و نظارت و کنترل بر خودروسازان و ارتقای کیفی تولید آنها و غیره می تواند راه حل مناسبی باشد .
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هر دم از این باغ بری میرسد هروز هذینه های بیشتر من که کارم مسافر کشیه این طرح فقط برای من یعنی هذینه بیشتر این گرونی ها به اینم رسید شما جای این طرح ها چرا دنبال حل مشکل طرافیک نیستید
h
۰۸:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
فقط از مردم می خوان به هردلیلی پول بگیرند همین بس اگر می خواستن کلانشهر کنترل کنند باید به فکر اشتغال کار مردم درشهرستان می شدند که این همه جعمیت توی یک شهر نباشد
ناشناس
۰۵:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این دیگه چه درد سریه که برا مردم راه انداختن
ناشناس
۰۱:۰۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مسافر کشا نصف مردم تهران.الان با ماشین کار.میکنن خرج زن بچه میدن...اصلا به فکر مردم هستین؟؟؟؟
محمد
۰۰:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
شورای شهر با گزفتن پول هوای آلوده را تصفیه میکنه ؟ کسی نیست جواب بده که طرح ترافیک آیا موفق بوده؟ هیچ تاثیری در آلودگی نداره تجربه سالهای فبل این را نشان داده.
جمیله فرخ شوره دل
۰۰:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
من بیماری ام اس دارم، ماها که بیمار خاص هستیم برای تردد با این محدودیت‌ و بدون وسیله نقلیه خیلی با مشکل مواجه میشویم. اعضای محترم شورای شهر، شهردار و مسؤلین، یک لحظه خودشان یا خانواده و عزیزانشان راجای ما و در شرایطی مانند شرایط ما تصور بکنند و بعد اگروجدانشان اجازه نسنجیده تصمیم گرفتن داد برای مردم برنامه ریزی کنند.
مصطفی
۰۰:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
آلودگی هوا رو بهونه کردن. اصلاً قانون واسه خودشون میگیچن بدون اینکه نظر مردم و کار مردم در آمد مردم براشون مهم باشه. یه سری وانت و نیسانهایی هستن که نونشون از همین بازار تهران درمی آید اینها چکار کنن. قیمت مغازه ها رفت و آمد مردم به مناطق طرح بسیار کم شده و کاسب ها انگیزه ی خودشون رو از دست دادن برای فروش و خیلی معایب دیگه. فقط می تونم بگم متاسفم....
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اعضای شورای شهر که خودشان از همه امکانات استفاده میکنند چه ماشین شورا چه سایر امتیازها اما ما مردم هستیم که باید تاوان ضعف مدیریت انها را بدهیم .ایا این شامل همه ارگانها هم میشود یا فقط مردم عادی باید از استفاده از خودرو شخصی منع شوند . تا هوا پاک بماند .اگر بیشتر مردم در روزهای الوده سال طرح را بخرند و وارد محدوده شوند میرانی که این طرح را داده اند چطور میخواهند الودگی را کنترل کنند .
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
طبق نوشته اونایی که خونه شون تو طرحه اگه چند نفر باشن با یه ماشین شدیدا به مشکل میخورن .چون نوشته هر خونه یه ماشین دیگه زوجو فرد منتفی شده
ناشناس
۰۵:۰۵ ۲۱ تير ۱۳۹۸
خب حق گفتن.نصف آلودگی و ترافیک از سر شما تک سرنشینای چند خودروست!دود بخوریم که شما چند نفرید؟ نه جای پارک باقی میذارین تو کوچه خیابون نه به فکر سلامت مردم هستین.رو روبرم.
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
هردم ازاین باغ بری می رسد
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
پیچیده نیست ؟!
علی
۲۲:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام ، دوستانی که طبق روال قبل دو خودروی زوج و فرد داشتند میتوانند ۴۰ روز تردد داشته باشند، باز هم مشکلی حل نخواهد شد
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
این شورای شهر فقط برای مردم درد سر اضافه میکند اگر قرار است که فقط هر خودرو ۲۰رور در طرح رود دیگر ثبت نام چه معنی دارد
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
خوب ثبت نام ميكني و ميري دفتر خدمات كه براي شهرداري هست و كلي ازت پول ميگيرن بابت كارمزد
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
برای اینکه برای ثبت نام هر نفر ۴۰۰۰ تومان باید پرداخت شود.
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
برای اینکه پول بگیرند