سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات ملی عشایر با حضور ۱۴ استان کشور در اسفراین

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی: مسابقات ورزشی بومی و محلی عشایر کشور در شهرستان اسفراین برگزار میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،کوروش بهادری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: مسابقات بومی و محلی عشایر کشور طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به میزبانی قلعه تاریخی بلقیس در شهرستان اسفراین برگزار می‌شود.

بهادری هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط و تعامل بین طوایف عشایری عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت وحدت و اتحاد در بین طوایف مختلف عشایری این جشنواره به مردم استان و جامعه عشایری فرهنگ ایرانی و روحیه امید به زندگی تزریق میکند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره ملی با حضور ۱۴ استان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود افزود: در این مسابقات آقایان در رشته‌های دو سرعتی، کشتی با چوخه، دال پلان انفرادی، هفت سنگ مهارتی، تیراندازی با قله کمان، فلاخن یا پرتاب سنگ، چوب کشی وزن منفی ۸۵ و طناب کشی و بانوان در رشته‌های هفت سنگ مهارتی، دال پلان انفرادی، چوب‌کشی وزن منفی ۷۵، حمل مشک، توچینی کلاف پشمی و طناب‌کشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند..

وی در ارتباط با برنامه‌های جانبی این جشنواره گفت: اجرای گروه آیینی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی عشایر به منظور نمایش توانمندی‌های عشایر استان، تولید و عرضه فرآورده‌های غذایی از جمله برنامه‌های جشنواره ملی عشایر در قلعه تاریخی بلقیس اسفراین است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ م

مسابقات ملی عشایر با حضور ۱۴ استان کشور در اسفراین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.