سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی مبارزه علیه پوره سن گندم در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان گفت: پیش بینی می شود عملیات مبارزه با پوره سن گندم در سطح ۴۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام می شود.

مجید بلالی معاون مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به آفت سن گندم در برخی از مزارع استان زنجان گفت: تا امروز عملیات مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۷ هزارو ۸۰۰  هکتار  و همچنین مبارزه علیه پوره سن در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان اجرا شده است.

وی افزود: براساس برآورد‌های انجام شده توسط جهادکشاورزی زنجان پیش بینی می‌شود امسال در سطح ۴۰ هزار هکتار علیه پوره سن عملیات مبارزه انجام شود.

معاون  مدیریت حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه بازدید مستمر مزارع و اطلاع رسانی زمان دقیق می‌تواند ازبروز بسیاری از خسارت‌ها به محصولات کشاورزی جلوگیری کند گفت:پایش مزارع گندم و جو استان زنجان با جدیت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۱۵۰ پرسنل و کارشناسان کشاورزی و مدیریت حفظ نباتات استان ۴۶ نفر نیز از شبکه بخش مراقبت خصوصی وظیفه رصد و پایش عوامل خسارت زای مزارع را بر عهده دارند.

بلالی تاکید کرد: کشاورزان  عملیات مبارزه با سن  در مزارع خود را به تعویق نیاندازند و در مبارزه با آفت سن گندم بر اساس توصیه‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و شبکه‌های مراقبت عمل کرده و همکاری‌های مورد نیاز را داشته باشند.  

وی اظهارکرد: سمپاشی و مبارزه به موقع علیه آفت سن گندم مادر در کنترل و مقابله با آن بسیار تعیین کننده است به طوری که هر چه در مبارزه با سن گندم مادر موفق‌تر باشد به همان میزان جمعیت سن پوره کمتر و عملیات مبارزه با پوره کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ن
 

انجام عملیات مبارزه با سن گندم در مزارع استان زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.