سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت تمرین خلبانان ترکیه‌ای اف ۳۵ در پایگاه هوایی لوک

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد با اقدام آمریکا در کاهش تدریجی مشارکت آنکارا در برنامه ساخت جنگنده اف ۳۵، خلبانان ترکیه‌ای این جنگنده، دیگر در پایگاه هوایی لوک در آریزونا تمرین نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با اقدام آمریکا در کاهش تدریجی مشارکت آنکارا در برنامه ساخت جنگنده اف ۳۵، خلبانان ترکیه‌ای این جنگنده، دیگر در پایگاه هوایی لوک در آریزونا تمرین نمی‌کنند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که واشنگتن می‌گوید تصمیم آنکارا به خرید سامانه‌های ضدهوایی اس-۴۰۰ ساخت روسیه، جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ لاکهید مارتین آمریکا را تهدید می‌کند.

آمریکا گفته ترکیه نمی‌تواند هر دوی این تجهیزات را با همدیگر داشته باشد و از میان آن‌ها باید یکی را انتخاب کند. از این رو مقامات آمریکایی اعلام کردند این کشور تصمیم گرفته است دیگر خلبان‌های ترکیه را برای آموزش پرواز با جنگنده‌های اف-۳۵ پذیرش نکند. دو مقام پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود، این مطالب را چند روز پیش به رویترز گفتند.

این در حالی است که این دو مقام آمریکایی گفته بودند تصمیم پنتاگون فعلا شامل حال آن دسته از خلبان‌ها و پرسنل تعمیر و نگهداری ترکیه می‌شود که قرار بوده در آینده به آمریکا اعزام شوند و برنامه آموزش خلبان‌ها و پرسنل هوایی ترکیه مستقر در پایگاه هوایی لوک در آریزونا را شامل نمی‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
امریکا به هیچ کسی رحم نمیکنه ترکیه که رفیق چندین سالشه امریکا فقط زمانی که پول بهش بدی رفیقته نباشه دمپایی همنمیده