به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یکی از نیازهای فعلی حوزه صنایع دستی را کمک به فروش محصولات تولیدی دانست و گفت : پیوند صنایع دستی با بازار و تجاری سازی محصولات در دستور کار این اداره کل است.
وی گفت : حوزه صنایع دستی را به صورت ویژه در طرح گردشگری ۲۰۲۰ هم دیدهایم و یکی از مقولات مورد تاکید ما است.
وی با تاکید بر اینکه باید بروی صنایع دستی بیشتر کار شود، گفت: صنایع دستی نیاز به شناسایی دارد و باید برندهای استان را بیشتر در عرصههای بین المللی و ملی به مردم بشناسانیم.
وی با بیان اینکه تاکنون سه بازارچه صنایع دستی در روانسر، اسلام آباد غرب و صحنه ایجاد شده است، گفت: برای هر بازارچه یک میلیارد تومان هزینه شده و راه اندازی بازارچه در سایر شهرستانها نیز در دستور کار است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه بیشتر پروژههای اقتصاد مقاومتی این اداره کل را به حوزه صنایع دستی اختصاص دادهایم، گفت: معتقدیم با حمایت از صنایع دستی میتوان به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کرد.
قادری همچنین یکی از برنامههای این اداره کل را حمایت از تشکلهای صنایع دستی و ایجاد اتاق فکر با حضور پیشکسوتان و صاحب نظران این عرصه اعلام کرد و افزود: به زودی جلسهای برای راه اندازی اتاق فکر در استان برگزار میکنیم.
وی با بیان اینکه صنعتگران صنایع دستی در استان صنایع بزرگی خلق کردهاند و کارهای بزرگی انجام دادهاند، افزود: این کارهای بزرگ به خوبی معرفی نشده و ما تلاش میکنیم صنایع دستی استان با اطلاع رسانی و تبلیغات خوب در سطح ملی و بین المللی مطرح شود.
وی هنرمندان صنایع دستی استان را کم توقع و کم ادعا دانست و گفت: این افراد بیشتر عملگرا هستند و با خلاقیت افتخارات زیادی برای استان کسب کردهاند.
انتهای پیام/د