سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی تذکری در صحن:

کاتب: برگزاری جلسه علنی نوبت عصر خلاف آیین نامه است/ لاریجانی: این جلسه بر اساس تشخیص هیئت رئیسه انجام شده است

نماینده مردم گرمسار برگزاری جلسه نوبت عصر را طی سال جدید خلاف آیین نامه دانست.


به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه طی تذکری با استناد به مواد ۱۹۵ و ۹۷ آیین‌نامه داخلی در صحن علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه ۲۰ خرداد ماه) خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: ماده ۱۹۵ صراحت دارد که اگر هر یک از نمایندگان در جلسه علنی تذکری دارند باید همان زمان جلسه متوقف و تذکر توسط رئیس جلسه استماع شود.

وی ادامه داد: بنده صبح نفر دوم برای ارائه تذکر بودم، اما رئیس جلسه و اعضای هیئت رئیسه اعتنایی نکردند.

کاتب خطاب به لاریجانی تصریح کرد: تذکر بعدی من با استناد به ماده ۹۷ خطاب به شماست، بنده برای شما احترام قائلم و به شما رای داده‌ام، اما شما باید برای آیین‌نامه داخلی مجلس احترام قائل شوید.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه ادامه داد: اگر جلسه صبح را می‌خواهید در نوبت بعداز ظهر هم ادامه دهید باید این موضوع توسط مجلس تصویب شود، شما در سال ۹۷ برای برگزاری نوبت عصر از نمایندگان رای گیری کردید که این رای دیگر به سال ۹۸ ارتباطی ندارد.

وی تاکید کرد: کمیسیون‌ها در هفته یک ساعت و نیم جلسه و صحن علنی هم باید ۱۶ ساعت جلسه برگزار کند، لذا اگر می‌خواهید مجلس را از کیفیت انداخته و بی‌خاصیت کنید هیئت رئیسه تصمیم خودش را بگیرد، زیرا آیین نامه به شما اجازه نداده که رای نمایندگان را در سال ۹۷ به برگزاری جلسه علمی در روز سه شنبه را به امسال هم مرتبط کنید.

کاتب گفت: بنده شخصا نامه ۱۵ نفر از روسای کمیسیون‌ها را به دفتر شما آوردم که مجوز نمایندگان تنها برای تا پایان سال است و در سال ۹۸ اعتبار ندارد، اما شما هیچ پاسخی به آن ندادید، بلکه حتی جلسه نوبت عصر روز سه شنبه را به دوشنبه منتقل کردید.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه اظهار کرد: شما مجلس را بی‌خاصیت کردید لذا برای حفظ جایگاه و حرمت مجلس و اینکه رسالت اصلی خود را انجام دهد باید رای گیری انجام دهید.

علی لاریجانی رئیس مجلس تذکر این نماینده را وارد ندانست و گفت: برگزاری جلسه در نوبت عصر خلاف آیین نامه نیست، زیرا ماده ۹۷ آیین نامه تصریح می‌کند که اگر جلسه بیشتر از ۴ ساعت طول کشید رای گیری شود، اما ما یک جلسه مستقل در نوبت عصر برگزار می‌کنیم که حتی قرآن هم ابتدای آن خوانده می‌شود.

لاریجانی اظهار کرد: جلسات مجلس بر اساس تشخیص هیئت رئیسه بوده و نمایندگان به این موضوع رای دادند. برخی از نمایندگان در زمان ارائه تذکر توسط کاتب در جلسه دو دو کرده و مخالفت خود را با اظهارات کاتب نشان دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.