سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تائید سالم بودن مواد غذایی دانشگاه علوم و فنون دریایی

معاون دانشجویی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر گفت: بنا بر پاسخ نمونه‌گیری‌های، مواد غذایی سرو شده در دانشگاه که گفته می‌شد باعث مسمومیت غذایی دانشجویان شده، سالم بوده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،داور رضایی منش معاون دانشجویی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر گفت: چندی پیش خبری مبنی بر مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر منتشر که برای اطمینان از سلامت مواد غذایی از مرکز بهداشت خرمشهر درخواست شد نمونه غذایی سرو شده در آن روز را بررسی کند، نتایج آن آزمایش‌ها آخر هفته پیش به دانشگاه رسید.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام‌شده بر نمونه‌های مختلف غذایی اعم از غذای اصلی وعده سحر و افطار آن روز، همچنین ماست و شیرینی‌های که در کنارغذا توزیع‌شده بود، هیچ‌کدام از مواد غذایی مشکلی نداشته و سالم بوده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر در ادامه به تشریح این اتفاق پرداخت و گفت: در اوایل ماه مبارک رمضان یکی از دانشجویان روز شنبه به دفتر ریاست دانشگاه مراجعه و ادعا کرد پنجشنبه هفته گذشته در اثر مصرف وعده افطار دچار مسمومیت شده و به مرکز درمانی مراجعه کرده است که موضوع همان روز بررسی شد.

رضایی منش ادامه داد: با تحقیق‌های انجام‌شده به‌جز دانشجوی مذکور چند دانشجوی دیگر نیز مدعی شدند که در آن روز حال مساعدی نداشتند و بدون مراجعه به پزشک بهبود یافتند اما هیچ‌کدام مطمئن نبودند این مشکل ارتباطی به مصرف وعده‌های غذایی توزیع‌شده در دانشگاه داشته باشد یا به دلیل مصرف سایر مواد غذایی بوده است.

وی مسمومیت غذایی دانشجویان در ماه رمضان را یک شایعه خواند و گفت: گزینه مسمومیت غذایی از اساس رد شده است به این دلیل که این مشکل امکان ندارد از میان بیش از هزار دانشجو تنها یک نفر را دچار کند همچنین درمان مسمومیت غذایی زمان‌بر است با یک تزریق و به‌صورت سرپایی درمان نمی‌شود.

وی تغییر سیستم غذایی در ماه مبارک رمضان را یکی از دلایل بروز این مشکل دانست و توضیح داد: به دلیل اینکه این اتفاق در روزهای نخستین ماه مبارک رمضان اتفاق افتاد و در روزهای اول سیستم گوارشی دچار تغییرات می‌شود و بروز عوارض گوارشی در برخی مواقع عادی است احتمال می‌رود مشکل ایجادشده نیز به همین دلیل بوده باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم دریایی خرمشهر در ادامه با تأکید بر اینکه توزیع غذا در دانشگاه علوم فنون دریایی توسط پیمانکار انجام و تحت نظارت دانشگاه انجام می‌شود، افزود: برای پیمانکار الزاماتی در زمان انعقاد قرارداد تعیین‌شده که یکی از آن‌ها استفاده کردن از مواد غذایی است که ۵۰ درصد تاریخ‌مصرف آن‌ها باقی‌مانده باشد و یک ناظر از سوی دانشگاه نیز به‌صورت مستمر بر روند پخت و توزیع نظارت دارد.

انتهای پیام/ د

سالم بودن مواد غذایی سرو شده در دانشگاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.